Brev:
Ændre rytme til mælk inden lur
5. april 2011
Alder:
3 mdr.
Ændre rytme til mælk inden lur
Hej igen, og tak for dine råd.
Jeg kan godt se at der er smart at få det kørt sådan ind at han får flasken inden han skal sove sine lure, og ikke når han vågner fra dem, men synes det er svært at trække ham så længe.
Hvis han får sin "morgenmad" kl 7.30 og sover fra 9-11.30, så er han jo sulten når han vågner, og tror ikke han vil spise igen halvanden time senere inden han skal puttes igen :-)
Andreas får måske sin godnat flaske kl. 19, når han vågner fra sin sidste lur, (hvis han f.eks sidst har spist 15.30) og så bliver han puttet i seng ca. 20.45 (svinger lidt), hvor han ikke får flaske igen, da han jo har spist halvenden time tidligere, han får heller ingen sen aften flaske, men vågner som regel 3.30 og får sin nat flaske.
Så synes jeg jo det er svært at skulle vente med at give ham mad igen indtil han skal puttes til formiddags lur? Så er det jo ved at være 5 timer siden han har spist sidst :-)
Måske bliver det nemmere når han skal have ske mad i løbet af dagen, så jeg ved han er ordenlig mæt fra aftenen før (vil give vælling inden nat) og han godt kan vente med hans morgen flaske indtil han skal puttes.
Han kan maks være vågen 2 timer ad gangen, hvornår kan man begynde at "forvente" at han kan være vågen lidt længere, så formiddags- og eftermiddagsluren automatisk bliver rykket frem, og han ikke behøver den sene lur?
Hvornår på dagen er det bedst at starte op med grød? Til morgenmaden eller til frokost? :-)
Hilsen Melissa