Brev:
Søvn i barnevogn og bor på 3. sal
4. april 2011
Alder:
3 mdr.
Søvn i barnevogn og bor på 3. sal
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål mere angående søvn. Min datter var ellers begyndt at falde ret hurtigt i søvn, når jeg lagde hende i barnevognen. Men de sidste dage har hun grædt og villet op.
Hvis hun har grædt meget har jeg taget hende op i voksiposen. Så stopper hun med at græde. Og så har jeg stået og vugget hende. Så har hun grædt hver gang jeg har lagt hende ned igen.
Idag blev jeg ved med at stå og vugge hende i voksiposen, holdende i hankende. Hun græd indimellem men lå også stille indimellem og kiggede. Tilsidst faldt hun i søvn efter ca 20 min. Indimellem når hun græd snakkede jeg lidt til hende og aede hende. Men indimellem stod jeg også bare og vuggede hende mens jeg kiggede væk, for ikke at vække hende hvis hun var ved at falde i søvn.. Nu er mit spørgsmål så om det er den rigtige måde at gøre det på? Det lykkedes jo.
Men hun græd jo også hvor jeg ikke tog hende op, selvom jeg havde lyst til det. Var det forkert? Når hun ellers falder i søvn, om aftenen og andre tidspunkter på dagen, så sker det når hun ligger ved mit bryst. Jeg har tidligere fået vejledning fra dig om at jeg der skulle ligge hende lige inden hun falder helt i søvn. Det er jeg stille og roligt begyndt at forsøge mig med.
Men den metode finder jeg svær at bruge i forbindelse med at hun skal sove i barnevognen, da vi bor på 3. sal, og jeg tror hun ville nå at vågne helt inden vi kom ned til barnevogen..
Jeg håber at brevet er til at finde rundt i, og ikke alt for forvirrende.
Hilsen K