Søvn i barnevogn og bor på 3. sal

4. april 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn i barnevogn og bor på 3. sal

Hej Helen,

Jeg har et spørgsmål mere angående søvn. Min datter var ellers begyndt at falde ret hurtigt i søvn, når jeg lagde hende i barnevognen. Men de sidste dage har hun grædt og villet op.
Hvis hun har grædt meget har jeg taget hende op i voksiposen. Så stopper hun med at græde. Og så har jeg stået og vugget hende. Så har hun grædt hver gang jeg har lagt hende ned igen.

Idag blev jeg ved med at stå og vugge hende i voksiposen, holdende i hankende. Hun græd indimellem men lå også stille indimellem og kiggede. Tilsidst faldt hun i søvn efter ca 20 min. Indimellem når hun græd snakkede jeg lidt til hende og aede hende. Men indimellem stod jeg også bare og vuggede hende mens jeg kiggede væk, for ikke at vække hende hvis hun var ved at ...

Annonce

... falde i søvn.. Nu er mit spørgsmål så om det er den rigtige måde at gøre det på? Det lykkedes jo.

Men hun græd jo også hvor jeg ikke tog hende op, selvom jeg havde lyst til det. Var det forkert? Når hun ellers falder i søvn, om aftenen og andre tidspunkter på dagen, så sker det når hun ligger ved mit bryst. Jeg har tidligere fået vejledning fra dig om at jeg der skulle ligge hende lige inden hun falder helt i søvn. Det er jeg stille og roligt begyndt at forsøge mig med.

Men den metode finder jeg svær at bruge i forbindelse med at hun skal sove i barnevognen, da vi bor på 3. sal, og jeg tror hun ville nå at vågne helt inden vi kom ned til barnevogen..

Jeg håber at brevet er til at finde rundt i, og ikke alt for forvirrende.

Hilsen K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin