Brev:
Søvn og putning - 17 mdr.
29. marts 2011
Alder:
17 mdr.
Søvn og putning - 17 mdr.
Kære Helen,
Vi fik svar fra dig forleden på vores spørgsmål om, hvordan vi får vores datter på ca. 17 måneder fra vores seng og over i hendes egen seng og ind på eget værelse.
Vi har tænkt os at følge dine anbefalinger, men er i tvivl om, hvordan vi gør, når vi har lagt hende i hendes egen seng. Skal vi blive i rummet til hun sover og trøste hende, når hun skriger / græder (for det gør hun), eller skal vi gå ind og ud af værelset, så længe det kræves?
Vi har prøvet første gang i aften. Jeg var i værelset hele tiden og trøstede hende et par gange, forklarede hende, at hun skulle sove i sin egen seng, sang for hende og beroligede hende med min hånd. Det tog ca. en time fra vi begyndte at læse bog i rummet. Og ca. en halv time fra jeg lagde hende i hendes egen seng.
Vi vil selvfølgelig gerne undgå at vende hende til, at en af os skal være i rummet, holde hende i hånden eller synge hende i søvn. Omvendt tænkte vi, at det her i første omgang bare handler om at få hende gjort tryg i egen seng og ikke ændre for meget på én gang.
Hvad gør vi for at ende med at kunne putte hende, så hun kan falde i søvn selv - uden vores hjælp det sidste stykke?
Kærlig hilsen
Rikke