Søvn og putning - 17 mdr.

29. marts 2011

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Søvn og putning - 17 mdr.

Kære Helen,

Vi fik svar fra dig forleden på vores spørgsmål om, hvordan vi får vores datter på ca. 17 måneder fra vores seng og over i hendes egen seng og ind på eget værelse.

Vi har tænkt os at følge dine anbefalinger, men er i tvivl om, hvordan vi gør, når vi har lagt hende i hendes egen seng. Skal vi blive i rummet til hun sover og trøste hende, når hun skriger / græder (for det gør hun), eller skal vi gå ind og ud af værelset, så længe det kræves?

Vi har prøvet første gang i aften. Jeg var i værelset hele tiden og trøstede hende et par gange, forklarede hende, at hun skulle ...

Annonce

... sove i sin egen seng, sang for hende og beroligede hende med min hånd. Det tog ca. en time fra vi begyndte at læse bog i rummet. Og ca. en halv time fra jeg lagde hende i hendes egen seng.

Vi vil selvfølgelig gerne undgå at vende hende til, at en af os skal være i rummet, holde hende i hånden eller synge hende i søvn. Omvendt tænkte vi, at det her i første omgang bare handler om at få hende gjort tryg i egen seng og ikke ændre for meget på én gang.

Hvad gør vi for at ende med at kunne putte hende, så hun kan falde i søvn selv - uden vores hjælp det sidste stykke?

Kærlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor