Putteritual for 4 mdr. gammel søn

22. marts 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Putteritual for 4 mdr. gammel søn

Hej Helen

Jeg henvender mig nu med et spørgsmål ang. vores yngste søn på 4 mdr.

Vi har indtil nu ikke rigtig haft et putteritual. De første måneder sov han på mit bryst/i mine arme om aftenen - ofte indtil jeg selv gik i seng. På det seneste er han blevet puttet i sin voksipose for derefter at blive gynget (på sansegynge) eller vugget i arme indtil han sov, hvilket ofte sker indenfor ca. 10 min.

Han er en glad og tilpas dreng - men når han er træt har han fra første færd været meget ked af det. Han går fra at være glad og tilpas til pludselig at være træt og så græder/skriger han ret meget indtil han sover.

Nogle dage er jeg forfaldet til at putte ham i min seng og lægge mig hos ham til han sover - så er han helt rolig og ligger sig til at sove stille og roligt. (Hvilket jeg synes er super hyggeligt:-))

Vi har i det lille hjem ...

Annonce

... været syge på skift og samtidig de sidste 5 uger - så har også søgt de lidt lette løsninger, men nu må jeg hellere tage affære og få lavet en ordentlig putterutine.

Her til aften skulle jeg så prøve :-)

Det var bad, amning, lidt let leg, putning i voksipose, sang og så lagde jeg ham i sengen. Men så græd han rigtig meget. Jeg sang igen igen. Han faldt til ro, men efter få sekunder græd han igen. Til sidst tog jeg voksiposen over og vippede/vuggede ham lidt - og så sov han. Han vågnede efter 10 min. hvor han fik sutten og en af mine t-shirts :-)

Hvad er det jeg skal stræbe efter - hvad er den gode "putning"? Er det når han selv kan lægge sig til at sove? Det tror jeg simpelthen ikke han kan ligenu :-) Hvordan nærmer jeg mig det i et humant tempo?? Jeg ved at jeg simpelthen ikke kan lade ham græde sig selv i søvn.

Med venlig hilsen
A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina