Brev:
Putteritual for 4 mdr. gammel søn
22. marts 2011
Alder:
4 mdr.
Putteritual for 4 mdr. gammel søn
Hej Helen
Jeg henvender mig nu med et spørgsmål ang. vores yngste søn på 4 mdr.
Vi har indtil nu ikke rigtig haft et putteritual. De første måneder sov han på mit bryst/i mine arme om aftenen - ofte indtil jeg selv gik i seng. På det seneste er han blevet puttet i sin voksipose for derefter at blive gynget (på sansegynge) eller vugget i arme indtil han sov, hvilket ofte sker indenfor ca. 10 min.
Han er en glad og tilpas dreng - men når han er træt har han fra første færd været meget ked af det. Han går fra at være glad og tilpas til pludselig at være træt og så græder/skriger han ret meget indtil han sover.
Nogle dage er jeg forfaldet til at putte ham i min seng og lægge mig hos ham til han sover - så er han helt rolig og ligger sig til at sove stille og roligt. (Hvilket jeg synes er super hyggeligt:-))
Vi har i det lille hjem været syge på skift og samtidig de sidste 5 uger - så har også søgt de lidt lette løsninger, men nu må jeg hellere tage affære og få lavet en ordentlig putterutine.
Her til aften skulle jeg så prøve :-)
Det var bad, amning, lidt let leg, putning i voksipose, sang og så lagde jeg ham i sengen. Men så græd han rigtig meget. Jeg sang igen igen. Han faldt til ro, men efter få sekunder græd han igen. Til sidst tog jeg voksiposen over og vippede/vuggede ham lidt - og så sov han. Han vågnede efter 10 min. hvor han fik sutten og en af mine t-shirts :-)
Hvad er det jeg skal stræbe efter - hvad er den gode "putning"? Er det når han selv kan lægge sig til at sove? Det tror jeg simpelthen ikke han kan ligenu :-) Hvordan nærmer jeg mig det i et humant tempo?? Jeg ved at jeg simpelthen ikke kan lade ham græde sig selv i søvn.
Med venlig hilsen
A