Brev:
Er det normalt helst at ville sove hjemme?
11. marts 2011
Alder:
3 år, 6 mdr.
Er det normalt helst at ville sove hjemme?
Hej Helen.
Jeg har altså lige et spg. ang. opførsel, som jeg vil høre er helt normalt:-)
Carolina bliver jo 4 år til sommer og vi synes stadig hun er meget afhængig af os (på en god måde).
Her er lidt ex.
* Hun vil ALTID med hjem fra børenhave (og vil også altid derover, så det er ikke fordi hun er ked af at være der).
* Hvis vi spørger om hun vil sove hos fx. mormor og morfar (så vi kan komme i biffen eller bare have en barnefri aften) så siger hun lige så sødt, "nej, jeg vil da være hos jer og hygge" (og hun er vant til at blive passet, selvom det måske kun er 1 gang hver 2. mdr) (da hun var mindre var det oftere)
Hvis vi er hos mine eller min mands forældre, vil hun også altid med hjem, vi skal aldrig diskutere det. Og hvis vi engang imellem spørger om hun vil blive og sove, så siger hun nej. Og det er altså ikke fordi hun ikke kan lide dem!!!!
Vi har altid, fra hun var helt lille valgt at prioritere hende, når vi var sammen. Selvfølgelig skal der laves mad, gøres rent osv. og her er hun helt med på at lege selv, men vi gør meget ud af at de timer vi har sammen, der skal vi også være sammen. Om det så er leg eller tegnefilm så er en af os sammen med hende, det meste af tiden.
Så det burde ikke være fordi hun mangler vores selvskab.
Alle andre børn også på hendes alder, jeg kender, bliver lykkelige hvis de skal være hos mormor/morfar eller farmor/farfar.
Hvad kan det skyldes at hun er sådan? For når hun selv siger hun ikke vil, så tvinger vi hende jo ikke.
Men igen, hvis vi skal noget og hun skal passes, så spørger vi jo selvfølgelig ikke, så er det bare sådan, og så er der heller ikke nogen problemer.
Med venlig hilsen
Charlotte