Brev:
Middagslur - 2 år
7. februar 2011
Alder:
2 år
Middagslur  - 2 år
Hej Helen : )
Emilie står op kl. 7.00-8.00 (jeg står op kl. 7.00) og børnehaven starter kl. 9.00.
Jeg henter Emilie i børnehaven kl. 11.30-12.00.
For tiden er middagsluren helt afskaffet her i huset, ihvertfald efter Emilie's mening!!!
Hun får ikke middagslur hver dag mere, men nogle dage kan man bare se, at hun virkelig trænger til at få en lur!
Hun bliver helt desperat og hysterisk, hvis vi nævner ordet "sove" og "middagslur", hun gentager flere gange "ikke sove, ikke sove, Emilie ikke sove" og så løber hun grædende rundt og bliver helt hysterisk, man kan ikke holde hende i armene for at berolige hende, for hun vrider sig og kæmper for at komme fri. Så vi lader hende løbe... og det ender med at hun ikke får middagslur!
Emilie kommer i seng kl. 19.30-20.00, men igen er det ikke altid uden protest, selvom hun er træt og endda rigtig træt, for nogle aftner sover hun efter 5-10 minutter. Jeg ligger med hende i vores seng, hvor vi hygger og snakker lidt om dagen, læser i bog og så elsker hun, at blive kildret/aet, det virker beroligende.
Har hun ikke brug for sin middagslur mere, vi synes jo bare ikke, at hun kan unvære sin middagslur hver dag?
Er det måske en seperationsangst efter at hun er startet i børnehave?
Venlig hilsen
Gitte