Brev:
Dårlige sovevaner - 17 mdr.
18. januar 2011
Alder:
17 mdr.
Dårlige sovevaner - 17 mdr.
Kære Helen,
Jeg håber, at du kan hjælpe os også denne gang :-)
Vores søn på snart 1½ år er begyndt at skabe sig, når han bliver puttet om aften. Han græder som en desperat indtil han falder i søvn af udmattelse, hvilket vi selvfølgelig er rigtig kede af. Det hjælper ikke at tage ham op eller at stå ved hans seng og trøste ham. Han bliver først puttet kl. 20, så det er ikke fordi han ikke er træt nok.
Derudover vågner han ca. ved 1 tiden, hvor han vil over i vores seng (han sover i eget værelse). Det kommer han så, hvor vi alle tre sover rigtig dårligt, da vi indtil videre er nødt til at dele en sovesofa på 120! Selv der, hvor han sover i vores seng, kan han finde på at vågne ved 3-4 tiden og begynde at græde volsomt, hvor det kan tage ½ time, før han atter falder til ro og i søvn. Nogle gange virker det som om han har drømt, andre gange er det simpelthen fordi han hellere vil op og lege! Han vågner derefter mellem 6 og 7.
Alt dette medfører selvfølgelig, at han er træt om dagen (i vuggestuen sover han et par timers middagslur uden problemer).
Jeg er klar over, at der lige nu sker en hel masse udviklingsmæssigt, men er der noget vi kan gøre for at give ham en bedre søvnrytme?
På forhånd tak.