Brev:
Pludselig utryghed om natten
17. januar 2011
Alder:
17 mdr.
Pludselig utryghed om natten
Kære Helen
Mine tvillingepiger er nu blevet 17 måneder, og der er i den grad gang i gaden. De er meget energiske og kravler op overalt, stormer rundt... jo vildere jo bedre og frygter ingenting... til deres mors skræk og rædsel:-)
Der er dog - og har desværre været laaaaange perioder med sygdom hos dem begge, og især min ene pige har været meget plaget af hoste, så hun er vågnet rigtig mange gange om natten.
For at vi kunne holde lidt øje med hende (hun kaster op af at hoste sommetider) har vi taget hende ind i vores seng. Da hosten så endelig holdt op, sov hun fint igen i en periode, men nu er hun begyndt at vågne op et par timer efter hun er blevet puttet (de er generelt glade for at blive puttet i seng) og skrige helt vildt og råbe Moa Moa.
Vi har prøvet at give hende lidt vand, en ekstra sut, men hun skriger og skriger og peger på døren. For at hun ikke skal vække sin søster, har vi båret hende ind i vores seng, hvor hun øjeblikkelig falder i søvn - også selv om vi ikke er gået i seng.
Dette er dog ikke holdbart, da min mand og jeg ikke får lukket et øje, så nu ligger jeg med hende på en madras på gulvet ved siden af vores seng.
Nogle aftener bær jeg hende ind i sin egen seng igen, men så vågner hun bare midt om natten igen.
Hvad tror du, det kan være? Hun er glad, når hun kommer i seng og ligger og sender os og søster fingerkys og siger Hej Hej, og kort tid efter sover de begge - så hvorfor denne pludselige gråd?
Mange hilsener fra
Tvillingemoren