Sovevaner - 13 mdr.

6. januar 2011

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Sovevaner - 13 mdr.

Hej Helen

Så skal lillemanden ud af vores seng :-)

Efter en sygeperiode i september, har vores søn på 13 måneder indtaget vores seng. Han puttes i vores seng og ligger der hele natten, hvor han roder rundt, så en af os ofte må fortrænge til sofaen. Vi ved det har været et sidespor, men har ikke haft energi til at tage nattekampen, men nu skal jeg snart starte på arbejde og normale tilstande er velkomne.

Nu trænger vi bare til gode råd. Jeg har din bog, men trænger til helt konkrete tiltag jeg kan gøre ...

Annonce

... mig.

Hans seng står stadig i vores soveværelse, og vi har nu og de næste måneder ikke mulighed for at rykke ham på eget værelse.
Han startede i vuggestue for 2 måneder siden og det går godt.
vi har prøvet halvhjertet en enkelt gang eller to, men har hurtigt opgivet, og tænkt at det var bedst at tage kampen når vi virkelige var parate, og det er vi nu. Det skal siges at vi selvfølgelig også har nydt at have ham hos os, men nu fylder han altså for meget :-)

Vi håber du har nogle gode råd

Venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år