Brev:
Far og træt barn
14. december 2010
Alder:
4 mdr.
Far og træt barn
Hej Helen.
Vores dreng på 4 mdr. har ofte svært ved at blive trøstet hos sin far, hvis han er træt og ligeledes svært ved at blive puttet til/om natten af sin far. Nogle gange prøver vi at holde fast i at Ludvig skal puttes af far, men det er hårdt, hvis han bare græder og virker utrøstelig. På den anden side trænger jeg også til aflastning engang imellem.
Er selvfølgelig klar over, at det har meget at sige, at det er mig, der går med vores søn i mange timer om dagen og det derfor også er hos mig, han formentlig finder størst tryghed, når han er træt. Men da det godt kan blive frustrerende for det meste at være den eneste der kan trøste samt putte til/om natten, vil jeg høre om der er nogle gode tips til hvordan vi forbedrer fars trøste-/putteforhold til Ludvig.
Ps. Ludvig er ellers ikke mor-syg, han kan sagtens være i arm hos andre samt passes nogle timer uden problemer, men selvfølgelig er han meget knyttet til mig.
Med venlig hilsen
Stine