Brev:
Kan jeg lære hende sovevaner nu?
7. december 2010
Alder:
2 mdr.
Kan jeg lære hende sovevaner nu?
Hej Helen.
Jeg har en pige på 10 uger, som generelt er meget glad og smilende og hun har været meget god ved sin mor og far.
Mit problem er at hun sover bedst på arm, eller det vil sige det har hun gjort indtil nu. Nu er det som om at hun ikke sover helt godt der heller. Har forsøgt at lære hendes søvnvindue at kende, men synes det er svært. Hvis jeg prøver at ligge hende i liften, kan jeg sommetider have held med det, men ofte er det en meget urolig søvn, hvor jeg gentagne gange skal få hende i søvn igen. Barnevognen har jeg desværre heller ikke held med at få hende til at sove i. Til gengæld kan jeg trække søvnen ved først at få hende i søvn på arm derefter putte hende i barnevognen og køre en tur med hende. Jeg synes bare det er en sej kamp når hun skal sove og håber du kan give nogle råd.
Et andet spørgsmål er hvor meget jeg kan lære hende nu. Kan man fx begynde at lære hende at blive lagt fx kl 20 og lære hende at sove i liften frem for på arm? I øjeblikket har hun sine ulvetimer om aftenen hvor far kommer hjem og der er det desværre kun mor der har held med at få hende til ro, kan hun allerede nu lære at far er "lige så god", eller skal man vente med det og acceptere at hun vil mor nu.
Håber på meget på gode råd.
Venligst
Prinsessens mor