Brev:
Søvn for pige på 2 mdr.
30. november 2010
Alder:
2 mdr.
Søvn for pige på 2 mdr.
Hej Helen
Vi har en datter på 2 mdr, som vågner en del om natten.
Hun sover ca 3-4 timer 2 gange om dagen (hun vågner ca kl 7 om morgenen... først en halv time indenfor ca 8-8.30.... vi kan ikke få hende til at sove længere end en halv time indenfor!!!!.... og derefter udenfor i barnevogn ca. 9.30 til 13.00 ) og (ca 15-18.30 igen udenfor i barnevogn - hvor vi dog tager barnevognen ind efter en times tid, nu da det er blevet mørkt/koldt udenfor). Vi har også oplevet nogle gange hvor hun feks. sover fra kl 16 til 21.
Vi går i seng mellem kl ca 20, da vi kun kan få hende til at sove ved at jeg ammer hende og hun falder i søvn op af mig (jeg ligger og ammer hende). Hun sover som regel 1-2 timer af gangen (hun ligger mellem os i sengen) og for at få hende til at sove igen må jeg amme hende. Det virker dog ikke altid - og hun græder derfor en del, så går vi lidt rundt med hende og derefter bliver hun lagt til igen, og så falder hun i søvn efter at spist lidt igen.
Vi har prøvet at flytte hende fra mig efter hun har spist og faldet i søvn, hvor hun er kommet over i liften, som har stået mellem os. Men så vågner hun med det samme eller kort efter, og så har jeg ammet hende igen for at få hende til at sove.
Hvad gør vi for at give vores datter en bedre (og lidt mere sammenhængende) søvn om natten? Lige nu kan hun vågne ca 5-7 gange på en nat, hvor hun bliver ammet hver gang for at få hende til at falde i søvn igen.
Med venlig hilsen
Heidi