Søskende og søvn

25. november 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 4 mdr.

Søskende og søvn

Hej Helen.

Det er længe siden, men nu har jeg en del tanker/spørgsmål igen da vores datter på nu 3 og et halvt skal være storesøster til februar :-)

Da jeg jo kun kan skrive et emne her, må jeg jo prioritere ;-) så det første jeg tænker lidt over, det er hvordan vores nætter skal gå. Vores datter er vant til at komme ind og sove hos os ved 24-01-tiden, da hun altid er begyndt at sove uroligt der og så har vi altid ment, at det var nemmere at have hende lige ved ens side end at man skulle op af sengen flere gange i løbet ad natten. Hun smider nemlig også dynen så hvis jeg ligger ved siden af hende giver jeg hende den på igen nærmest i søvne efterhånden - og så bliver hun ikke kold.

Det har fungeret fint for os for det er sådan vi får mest søvn (og hvad gør man ikke for sin nattesøvn?? :-)) - OG ...

Annonce

... så er der jo liiige det, at vi nu synes, at det er simpelthen sååå hyggeligt at have hende der....... meeen nu tænker jeg så, at det jo nok ikke kan gå med et spædbarn for så vækker baby jo hende og måske omvendt hele natten - og så har vi balladen....

Eller hvad har du af erfaring med søskende og søvn?

Jeg ville jo meget gerne kunne have det som vi har nu, men så også med en baby i vuggen.... nu ved vi jo heller ikke om baby får kolik som den første havde (men DET håber vi så sandelig ikke..).... nå, men jeg håber, at du har nogle ideer til hvordan man har en baby og en 3-årig samtidig uden, at hele familien er vågen i døgnets 24 timer.

Kender du evt. en god bog, der handler om hvordan man tackler udfordringerne omkring søskende blandt småbørn generelt?

På forhånd tak.

Kærlig hilsen
R

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år