Brev:
Søskende og søvn
25. november 2010
Alder:
3 år, 4 mdr.
Søskende og søvn
Hej Helen.
Det er længe siden, men nu har jeg en del tanker/spørgsmål igen da vores datter på nu 3 og et halvt skal være storesøster til februar :-)
Da jeg jo kun kan skrive et emne her, må jeg jo prioritere ;-) så det første jeg tænker lidt over, det er hvordan vores nætter skal gå. Vores datter er vant til at komme ind og sove hos os ved 24-01-tiden, da hun altid er begyndt at sove uroligt der og så har vi altid ment, at det var nemmere at have hende lige ved ens side end at man skulle op af sengen flere gange i løbet ad natten. Hun smider nemlig også dynen så hvis jeg ligger ved siden af hende giver jeg hende den på igen nærmest i søvne efterhånden - og så bliver hun ikke kold.
Det har fungeret fint for os for det er sådan vi får mest søvn (og hvad gør man ikke for sin nattesøvn?? :-)) - OG så er der jo liiige det, at vi nu synes, at det er simpelthen sååå hyggeligt at have hende der....... meeen nu tænker jeg så, at det jo nok ikke kan gå med et spædbarn for så vækker baby jo hende og måske omvendt hele natten - og så har vi balladen....
Eller hvad har du af erfaring med søskende og søvn?
Jeg ville jo meget gerne kunne have det som vi har nu, men så også med en baby i vuggen.... nu ved vi jo heller ikke om baby får kolik som den første havde (men DET håber vi så sandelig ikke..).... nå, men jeg håber, at du har nogle ideer til hvordan man har en baby og en 3-årig samtidig uden, at hele familien er vågen i døgnets 24 timer.
Kender du evt. en god bog, der handler om hvordan man tackler udfordringerne omkring søskende blandt småbørn generelt?
På forhånd tak.
Kærlig hilsen
R