Søvndesperat

17. november 2010

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Søvndesperat

Hej Helen

Vi har lige siden vores datter blev født kæmpet med dårlige søvnperioder. Vi trøstede os med, at det nok ville stilne af, når hun rundede 1 år.

Nu er situationen den, at hun er godt 19 mdr - og stadigvæk har lange perioder med vanvittig dårlig søvn. Hun trives i alle henseender - og sover fint om dagen (1 lur 12-14).

Hun blev flyttet på eget værelse, da hun ikke længere havde behov for mad om natten - ca. 10 mdr. Vi har nu for ca. 2 mdr. siden flyttet hende tilbage til vores soveværelse i egen seng. Denne beslutning blev taget, fordi vi var ved at slide os selv ned til sokkeholderne af at løbe frem og tilbage mellem hendes værelse og soveværelset.
Det har desværre ikke ændret det store - bortset fra at vi nu er en armslængde fra hendes seng.

Putningen kl. 1930 går fint - ved midnat starter terroren. Hun vågner adskillige gange og pylrer, skriger og vrider sig som en ål og stiller sig op. Vi kan nogengange dysse hende til ro med sut og aen på panden. ...

Annonce

...

Ofte får hun vækket sig selv så meget, at hun er lysvågen i op til 1 1/2 time midt om natten. Her er hun frisk og forsøger at kravle over i vores seng for at lege/ hygge.
Vi forsøger at lade hende blive i sin seng og fortæller hende, at det er nat, og at hun skal sove. Ind imellem virker det - andre gange flipper hun fuldstændig ud.
Vi er kommet dertil, at vi skiftes til at sove i soveværelset - den anden er i stuen - blot for at få en rimelig rolig nat ind imellem.

Hun er gennemtjekket rent helbredsmæssigt/ også ørene - og fejler intet. Hun virker aldrig træt og uoplagt i løbet af dagen - tværtimod.

Hvad stiller vi op - dette nattehelvede påvirker hele familien - føler jeg er konstant træt og uoplagt, hvilket gør, at lunten er kort - også over for storesøster.

Vi overvejer at flytte hende tilbage på eget værelse - og så lydisolere :-) Spøg til side - har du nogle kloge tanker du vil dele med os - vi er åbne over for ALT.

Med venlig hilsen
søvngængeren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor