Brev:
Hjælp til putteritual
16. november 2010
Alder:
2 mdr.
Hjælp til putteritual
Hej Helen
Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til et putteritual til min datter på 9 uger.
Jeg er så småt begyndt, og det jeg gør nu er som følger:
Om dagen:
Jeg ammer min datter, så skifter jeg hende og ammer hende igen fra det andet bryst. Så kommer hun i sin udedragt og kommer ud i barnevognen i liften. Eller ind i sin tremmeseng (ofte om formiddagen og eftermiddagen. Hun sover til middag i barnevognen).
Jeg siger: "Sov godt Sofie. Mor elsker dig" og hun får sin nusseklud. Dog sover hun næsten allerede på dette tidspunkt, så ved ikke hvor meget det hjælper.
Om Aftenen:
Jeg ammer. Så kommer hun i bad og bliver føntørret og kommer i nattøj og jeg ammer hende i sengen igen. Her bliver hun dog ofte ked af det, men falder dog til sidst i søvn ved brystet (hun bliver ikke ked af det når jeg ammer hende i sengen på andre tidspunkter) så tager jeg hende op, ligger hende i seng, siger "Sov godt Sofie. Mor elsker dig" og hun får sin nusseklud.
Hun sover så kort 10-30 min. og vågner så igen. derefter går vi i pendulfart fra stuen og ind i soveværelset. Vi nusser og trøster og jeg ammer, men hun vil ikke sove. så tager vi hende ind i stuen igen efter en times tid. hun græder og en del og virker utilpads.
ved en 22 - 23 tiden går vi så i seng. jeg ammer hende, skifter hende og ammer hende igen, inden hun kommer i seng. hvis hun græder kommer hun over til mig til hun falder i søvn og så kommer hun i sin egen seng. der er ingen problemer i løbet af natten.
Jeg putter hende kl 20. Skal jeg gøre det senere, og bare lade hende sove en tidlig aftenlur i hendes seng?
Er det okay hun kommer så ofte i bad? det er kun vand, og et kort bad.
Ser putteritualet okay ud?
Hvornår sover babyer egentlig om aftenen? altså, hvornår skal jeg putte hende?
Hilsen