Brev:
Lysvågne perioder om natten
12. oktober 2010
Alder:
11 mdr.
Lysvågne perioder om natten
Hej Helen,
Endnu engang bliver du brugt som livline :)
Vores datter på meget snart 1 år er begyndt at have perioder om natten, hvor hun bare ikke vil sove. Det begyndte natten til fredag (hvor hun dog også havde feber, hoste og var snottet), men det er så fortsat siden da. Lørdag nat kl. 1-2 sad jeg endda på gulvet og legede med hende efter flere timers kamp for at få hende til at sove, SÅ vågen var hun.
Hun har i lang tid sovet rigtig godt og igennem om natten, det har været sjældent hun har vågnet om natten. Det har førhen hjulpet at hente hende ind i vores seng, men det må man sige er slut. Hun RODER rundt, sætter sig op og kan bare ikke finde ro - det er også det der sker, når vi prøver at få hende til at sove om natten i hendes egen seng. Ind imellem er det somom hun lige falder hen i et-to minutter, men vågner så og vil sætte sig op eller drejer sig 180 grader.
Det går ok med at få hende til at sove om aftenen (15-60 min), men hun vågner så på et tidspunkt i løbet af natten.
I weekenderne kan det gå, men når vi skal op på arbejde, er det godt nok hårdt. Og hun er jo også selv helt smadret når hun skal op om morgenen og i vuggestue. Har du et forslag til hvad vi kan gøre og en forklaring på hvad der sker i hendes lille krop?
Det skal lige siges, at hun stadig er snottet og hoster - men jeg tror ikke det er det, der plager hende.
Hilsen en lidt træt mor