Vågen i løbet af natten - 9 mdr.

4. oktober 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Vågen i løbet af natten - 9 mdr.

Kære Helen.

Ja nu er jeg så på banen igen. Efter en nat uden alt for meget søvn..

Vores datter har egentlig haft en god rytme med dagslure og de samme tidspunkter hver dag. De sidste par dage syns jeg hun vender det hele på hovedet..

Hun sov næsten 2,5 time til formiddagslur igår, så hun først kom op kl 12.45 - det resulterede i at det var det hun sov i løbet af dagen, men det er så hvad det er, jeg skal nok få dagen på plads igen tror jeg. Det er mere det at hun kan vågne op ca ved to tiden om natten og rode rundt møver rundt på maven vender og drejer sig i et væk lidt gråd og meget stemmetræning!!!! og først 1,5 time senere sov hun igen - og stadig vågnede hun op kl syv... er det bare noget vi skal igennem eller kan vi hjælpes lidt på vej?

Vores dag og rytme er således og jeg holder nok ret meget fast i ro - ...

Annonce

... regelmæssighed og genkendelighed....

7-8 morgenmad
ca 9 lidt mad og puttes til lur (sover 1,5-2 timer
ca 11.30 middagsmad
ca 13.30 ammes og puttes til lur (sover 1-1,5 time
16 eftermiddagsfrugt- tykmælk
17.30 aftensmad
19.30 godnatgrød
20 puttes til nat og ammes
vågner nogle gange i løbet af aftenen, skal vendes el bare mærke vi er der
23 ammes her har jeg nogle gange ventet til hun selv vågner og måske så først ammet kl 01

Er først nu holdt op med at amme hende tidlig morgen - kan det være det hun reagere på?

Hvad tænker du lige om vores lille natugle:-)?

Har ligefør skrevet til dig om mængden af mad jeg ved ikk om sådan noget kan spille ind hun spiser pænt store portioner syns jeg men siger osse selv stop - jeg kan ikk få så meget godnatgrød i hende, for der er hun træt og pylret..

Kærlig hilsen Camilla...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig