Baby vil ikke sove

22. september 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Baby vil ikke sove

Hej Helen!!

Ja ved snart ikke hvor jeg skal starte.. Men vil prøve at beskrive det så godt jeg kan...

Siden min datter blev født for knap 8 uger siden har hun været svær at få til at sove, de første 3 uger ammede jeg hende.. nu får hun MME Nan Ha..

Om natten er det ikke noget problem, hun blir typisk puttet mellem 20-21 efter hun har fået sin flaske. og hun sover så 4 timer af gangen får flaske og puttes i liften igen uden problem. så står vi op ved 8-9 tiden. når jeg så om dagen skal putte hende er det en KAMP hver gang..

Hun er meget opmærksom på alt omkring sig og har altid været det.. Hun vil ikke falde i søvn hos os, så vi putter hende i liften og kommer en stofble over liften, vugger liften på skødet og nusser hende sommetider lidt i panden, sommetider kan det få hende til at falde i søvn, men hun vågner hurtigt igen. Få gange har det lykkes os at ligge hende i liften og så har hun lukket øjnene efter kort tid..

Føler at jeg ikke laver andet hele dagen end at prøve at få ...

Annonce

... hende til at falde i søvn. Barnevognen har vi prøvet med mange gange og hun vil bare ikke, når vi går med hende vågner hun typisk efter en halv time og er lysvågen.. og så blir hun sommetider utilfreds...

Synes hun hurtigt virker træt og derfor putter jeg hende når hun begynder at gabe og være lidt utilfreds.. Men intet virker.. Vi har prøvet alt føler jeg. at svøbe hende, været til kiropraktor, prøvet mylicon dråber, da vi fik at vide det kunne være maven, putte os sammen med hende i sengen, osv. men hun ligger bare og kigger helt vild og vil ikke lukke øjnene..

SP siger hun ikke rigtig ved hvad hun skal sige til det..

Synes bare det er så dræbende, nyder selvfølgelig når hun smiler og er godt tilpas osv.. hun er jo en skøn pige.. Men gid hun ville sove, vi aner ikke vores levende råd..

Vi er så frustreret over det både min kæreste og jeg, for det tærrer så meget... når hun ikke sover blir hun selvfølgelig overtræt og ikke let at håndtere...

Har du gode råd??

Venlig hilsen
Sommerfugl

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre