Brev:
Tvillinger der ikke vil sove
7. juni 2010
Alder:
3 mdr.
Tvillinger der ikke vil sove
Hej Helen.
Vi har tvillinger der er født 37+1 ultimo feb. 2010. De sover så fint om natten og har faktisk altid gjort det, men for ca.3 uger siden holdt de op med at ville sove om dagen.
Det vil sige, en typisk dag ser sådan ud:
6.30 står op.
7.30 morgenmad (flaske)
8.00 klar til første lur (præcis 40 min.)
10.00 er trætte igen (igen præcis 40 min.)
11.30 frokost (flaske)
12.50 trætte igen (præcis 40 min)
14.10 trætte igen (præcis 40 min)
15.30 (flaske)
17.00 sover på arm til vi vækker dem.
20.00 flaske lagt for natten
2.30/3.30 spiser om natten.
Vores børn er jo evigt "trætte" og kun rigtig friske om morgenen. Mener ikke de skal sove så mange gange i løbet af dagen og har forsøgt at holde dem vågen, men det resulterer så i to meget kede børn.
Vi leger i de vågne timer de har, men de får selvfølgelig også lov til at ligge og slappe af.
Har forsøgt mig med det råd du har givet en anden, om at stå klar ved barnevognen, så de ikke når at vågne helt. Ind imellem virker det, men ikke tit. Har også forsøgt at de sover inde, det gør ingen forskel.
Oplever ikke at de vækker hinanden og det kunne være problemet.
Håber du kan hjælpe os.
Hilsen
et par desperate tvillinge forældre