Drømmer og klynker om natten mv.

7. juni 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Drømmer og klynker om natten mv.

Kære Helen

Sophus er nu i den mortorisk urolige alder hvor han om natten vågner ofte. Det der her undrer mig er at hver gang han vender sig/skifter stilling så klynker han. Halvdelen af gangene klarer han det selv men klynker samtidig og de andre gange skal han lige ha en lille beroligende hånd. Det er en hård periode med alle de opvågninger, men jeg holder fast i at du skriver det er en periode på oftest et par mrd.

Han gennemgår virkelig en enorm udvikling nu, han kravler, udforsker, plydrer højt og hele tiden og er et livsstykke at være i selvskab med :-). Jeg er klar over at han drømmer meget men stadig undrer det mig at han klynker ved hvert stillingsskift. Er det normalt?

Han får stadig 3-4 flasker men ...

Annonce

... skal jo arbejde på at han får 2 fra 10 ndr. Han er jo en stor dreng, så er det okay hvis han periode fortsætter med 3. Jeg synes egentlig han har reguleret det flot selv.

En sidste ting er at hans rytme skrider fuldstændig i øjeblikket. Han har fx i dag sovet 2,5 timer i formiddag og er nu ude til middagslur. Han sover også fra ca 20.00 til 07- 07.30 om morgenen. Andre gange sover han minimalt både dag og nat.... Hører det perioden til også?
Jeg holder stadig fast i måltidstisdpunkterne så han på den måde trods alt har en rytme, så det er bare søvnen der er enten meget eller lidt og meget forskellig for tiden.

Men hvor er jeg bare glad for din fremragende bog i denne tid!

De bedste hilsner fra
Sophus og mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder