Brev:
Drømmer og klynker om natten mv.
7. juni 2010
Alder:
9 mdr.
Drømmer og klynker om natten mv.
Kære Helen
Sophus er nu i den mortorisk urolige alder hvor han om natten vågner ofte. Det der her undrer mig er at hver gang han vender sig/skifter stilling så klynker han. Halvdelen af gangene klarer han det selv men klynker samtidig og de andre gange skal han lige ha en lille beroligende hånd. Det er en hård periode med alle de opvågninger, men jeg holder fast i at du skriver det er en periode på oftest et par mrd.
Han gennemgår virkelig en enorm udvikling nu, han kravler, udforsker, plydrer højt og hele tiden og er et livsstykke at være i selvskab med :-). Jeg er klar over at han drømmer meget men stadig undrer det mig at han klynker ved hvert stillingsskift. Er det normalt?
Han får stadig 3-4 flasker men skal jo arbejde på at han får 2 fra 10 ndr. Han er jo en stor dreng, så er det okay hvis han periode fortsætter med 3. Jeg synes egentlig han har reguleret det flot selv.
En sidste ting er at hans rytme skrider fuldstændig i øjeblikket. Han har fx i dag sovet 2,5 timer i formiddag og er nu ude til middagslur. Han sover også fra ca 20.00 til 07- 07.30 om morgenen. Andre gange sover han minimalt både dag og nat.... Hører det perioden til også?
Jeg holder stadig fast i måltidstisdpunkterne så han på den måde trods alt har en rytme, så det er bare søvnen der er enten meget eller lidt og meget forskellig for tiden.
Men hvor er jeg bare glad for din fremragende bog i denne tid!
De bedste hilsner fra
Sophus og mor