Sove i svøb

20. maj 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Sove i svøb

Kære Helen

Tak for dit svar med hensyn til lillesøsters luft i maven. Problemet er ikke helt forsvundet endnu, men det går meget bedre. Jeg tænker dog om der et sted på din side er et billede af "tvillingestillingen", som jeg synes er lidt bøvlet at få helt styr på. Det kunne være rart at SE, hvordan barnet ligger i denne stilling ;)

Jeg har dog et nyt spørgsmål...

Som jeg også skrev i mit tidligere brev, svøber jeg hende, før jeg lægger hende til at sove - både i løbet af dagen og til natten. Jeg har købt et svøb, da et almindeligt klæde ikke kunne holde hende på plads - hun er en rigtig udbryderdronning :) Jeg er også begyndt at svøbe hende, når hun skal sove i barnevognen, da hun ellers vækker sig selv efter cirka 30 minutters søvn, når hendes arme begynder at gå i svingninger.

Mit spørgsmål går på, hvordan ...

Annonce

... jeg bedst klæder hende på til at sove i svøbet nu hvor det (endelig) er ved at blive lidt varmere i vejret. Svøbet gør det jo ud for lidt tøj og hun sveder tit, når jeg tager hende op. Er det ok, at hun under svøbet blot har en kortærmet body på, når det er lunt i vejret? Eller skal hun have mere eller mindre på? Jeg plejer ikke at putte hendes ben ind i svøbet, da det virker som om, at det kun er armene, hun har behov for at få holdt på plads. Derfor har hun også en dyne eller et tæppe over den del af kroppen.

Derudover har jeg spekuleret lidt over, hvor gammel hun skal blive, før hun ikke behøver at sove i svøbet længere? Kan man sige noget generelt om det, eller er det noget hun skal lære/vænne sig til over en periode? Hvis det sidste er tilfældet, har du måske et par tanker om, hvordan det kan ske?

Mange hilsner

Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt