Brev:
Sove i svøb
20. maj 2010
Alder:
2 mdr.
Sove i svøb
Kære Helen
Tak for dit svar med hensyn til lillesøsters luft i maven. Problemet er ikke helt forsvundet endnu, men det går meget bedre. Jeg tænker dog om der et sted på din side er et billede af "tvillingestillingen", som jeg synes er lidt bøvlet at få helt styr på. Det kunne være rart at SE, hvordan barnet ligger i denne stilling ;)
Jeg har dog et nyt spørgsmål...
Som jeg også skrev i mit tidligere brev, svøber jeg hende, før jeg lægger hende til at sove - både i løbet af dagen og til natten. Jeg har købt et svøb, da et almindeligt klæde ikke kunne holde hende på plads - hun er en rigtig udbryderdronning :) Jeg er også begyndt at svøbe hende, når hun skal sove i barnevognen, da hun ellers vækker sig selv efter cirka 30 minutters søvn, når hendes arme begynder at gå i svingninger.
Mit spørgsmål går på, hvordan jeg bedst klæder hende på til at sove i svøbet nu hvor det (endelig) er ved at blive lidt varmere i vejret. Svøbet gør det jo ud for lidt tøj og hun sveder tit, når jeg tager hende op. Er det ok, at hun under svøbet blot har en kortærmet body på, når det er lunt i vejret? Eller skal hun have mere eller mindre på? Jeg plejer ikke at putte hendes ben ind i svøbet, da det virker som om, at det kun er armene, hun har behov for at få holdt på plads. Derfor har hun også en dyne eller et tæppe over den del af kroppen.
Derudover har jeg spekuleret lidt over, hvor gammel hun skal blive, før hun ikke behøver at sove i svøbet længere? Kan man sige noget generelt om det, eller er det noget hun skal lære/vænne sig til over en periode? Hvis det sidste er tilfældet, har du måske et par tanker om, hvordan det kan ske?
Mange hilsner
Anne