Søvn i løbet af dagen - 3 mdr.

30. april 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn i løbet af dagen  - 3 mdr.

Kære Helen

Jeg er nyt medlem og glæder mig meget til at få glæde af dine gode råd. Det er helt perfekt at have muligheden for at kontakte dig, når man som min mand og jeg (+ vores lille datter) bor i udlandet.

Vores datter er 11 uger og er en rigtig skøn og glad pige. Hun sover rigtig godt om natten og har de sidste 6 uger sovet mellem 7-9 timer i streg om natten.

Hun bliver for det meste lagt i seng omkring kl. 21-22 og falder i søvn efter at have ligget lidt og lyttet til musik fra uroen og kigget lidt på sine hænder og sengeramme. Hun græder aldrig om aftenen og vågner så først igen efter 7-9 timer, det svinger lidt. Når hun vågner får hun mad (fra mig) og sover så igen ca. 3 timer, alt efter hvor tidligt på morgenen, hun vågner.

For tiden har hun en "rytme", hvor hun vågner kl. 5 og efter maden sover hun så igen til ca. kl. 9.
Så, her går alt meget nemt:-) Vi er først den sidste uge begyndt at ligge hende ind i sin seng om aftenen. Før, lod vi hende ligge ved os i stuen, da vi syntes, det var synd, hun skulle ligge selv. Men, det er som om, hun ikke kunne få nok ro, hvorfor vi elsperimenterede med sengen - med stor succes:-)

Men, i løbet af dagen har jeg virkelig svært ved at få hende til at sove. Hun bliver meget ulykkelig, når hun bliver lagt i barnevognen (som står i stuen ...

Annonce

... grundet meget varmt vejr). Hun ender altid med at græde så meget, at jeg må tage hende op i armene og gå rundt med hende, til hun falder næsten helt hen og så kan jeg ligge hende. Det gør ondt på mig, at hun skal være så ked af det før, hun sover. Jeg prøver at synge for hende og have min hånd ved hende, men intet hjælper. Jeg har et par gange prøvet at gå væk, det kan faktisk gøre hende lidt stille igen.

Eftersom det er en stor succes at putte hende i hendes seng om aftenen, har jeg efter opfordring fra min mand forsøgt at ligge hende der i stedet for barnevognen, men det har ikke den store betydning andet end, hun sover et par timer i streg i sin seng og kun 40 min., når hun er i barnevognen.

Hvad gør jeg forkert?
Hvordan kan jeg hjælpe min lille pige?

Jeg har også forsøgt at gå ture med hende i barnevognen for at få hende til at sove, men det vil hun ikke. Der ligger hun og kigger og "snakker" hele turen. Men jeg er sikker på, hun er træt, da hun gaber og gnider øjne.

Jeg prøver altid at putte hende ca. 1 time efter, hun har fået mad og vi har "leget". Hun virker træt, når jeg går igang.

Hvordan vil du anbefale en "rytme" for hendes søvn, når hun er oppe fra omkring klokken 10?

Hvornår vil du anbefale, hun skal sove i løbet af dagen og er 40 min. af gangen nok?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin