Brev:
Søvn i løbet af dagen - 3 mdr.
30. april 2010
Alder:
3 mdr.
Søvn i løbet af dagen  - 3 mdr.
Kære Helen
Jeg er nyt medlem og glæder mig meget til at få glæde af dine gode råd. Det er helt perfekt at have muligheden for at kontakte dig, når man som min mand og jeg (+ vores lille datter) bor i udlandet.
Vores datter er 11 uger og er en rigtig skøn og glad pige. Hun sover rigtig godt om natten og har de sidste 6 uger sovet mellem 7-9 timer i streg om natten.
Hun bliver for det meste lagt i seng omkring kl. 21-22 og falder i søvn efter at have ligget lidt og lyttet til musik fra uroen og kigget lidt på sine hænder og sengeramme. Hun græder aldrig om aftenen og vågner så først igen efter 7-9 timer, det svinger lidt. Når hun vågner får hun mad (fra mig) og sover så igen ca. 3 timer, alt efter hvor tidligt på morgenen, hun vågner.
For tiden har hun en "rytme", hvor hun vågner kl. 5 og efter maden sover hun så igen til ca. kl. 9.
Så, her går alt meget nemt:-) Vi er først den sidste uge begyndt at ligge hende ind i sin seng om aftenen. Før, lod vi hende ligge ved os i stuen, da vi syntes, det var synd, hun skulle ligge selv. Men, det er som om, hun ikke kunne få nok ro, hvorfor vi elsperimenterede med sengen - med stor succes:-)
Men, i løbet af dagen har jeg virkelig svært ved at få hende til at sove. Hun bliver meget ulykkelig, når hun bliver lagt i barnevognen (som står i stuen grundet meget varmt vejr). Hun ender altid med at græde så meget, at jeg må tage hende op i armene og gå rundt med hende, til hun falder næsten helt hen og så kan jeg ligge hende. Det gør ondt på mig, at hun skal være så ked af det før, hun sover. Jeg prøver at synge for hende og have min hånd ved hende, men intet hjælper. Jeg har et par gange prøvet at gå væk, det kan faktisk gøre hende lidt stille igen.
Eftersom det er en stor succes at putte hende i hendes seng om aftenen, har jeg efter opfordring fra min mand forsøgt at ligge hende der i stedet for barnevognen, men det har ikke den store betydning andet end, hun sover et par timer i streg i sin seng og kun 40 min., når hun er i barnevognen.
Hvad gør jeg forkert?
Hvordan kan jeg hjælpe min lille pige?
Jeg har også forsøgt at gå ture med hende i barnevognen for at få hende til at sove, men det vil hun ikke. Der ligger hun og kigger og "snakker" hele turen. Men jeg er sikker på, hun er træt, da hun gaber og gnider øjne.
Jeg prøver altid at putte hende ca. 1 time efter, hun har fået mad og vi har "leget". Hun virker træt, når jeg går igang.
Hvordan vil du anbefale en "rytme" for hendes søvn, når hun er oppe fra omkring klokken 10?
Hvornår vil du anbefale, hun skal sove i løbet af dagen og er 40 min. af gangen nok?
Hilsen