Brev:
Putning - 2 mdr.
26. april 2010
Alder:
2 mdr.
Putning - 2 mdr.
Hej,
Hos os går det fortsat godt. Villads sover forsat en del, men er mere aktiv i sin vågne tid.
Om aftenen når vi nærmer os kl. 19.00 begynder begge børn at være trætte. Elias kommer ovenpå hvor han som oftest puttes af far.
Jeg ammer Villads og her er der en tendens til at han bliver meget urolig. Enten under amningen eller efterfølgende. Han vil ikke rigtig noget, men er tydeligvis træt. Jeg forsøger berolige ham, men dog uden at det er med en hel masse bevægelse. som oftest sidde jeg i lænestolen og vugger ham og synger. Han falder som oftest i søvn i løbet af en halv time.
Han sover nu indtil ca. kl. 22, hvor vi enten vækker ham eller han selv vågner. Han får en tør ble (Skiftningen er nødvendig ellers tisser han igennem.) og vi går ovenpå i soveværelset, hvor han ammes og lægges ned i vuggen hvor han altid bare ligger sig til at sove og sover typisk de næste 4 timer. Herefter sover han videre i vores seng (det kræver nogen gange at han kommer op på maven af mig at ligge for at han falder til ro efter amningen) og ammes først tidlig morgen.
Vi er begyndt at tale om han han inden længe skal puttes, hvor han skal sove resten af natten.
Som du måske husker, har putning af Elias været en kamp indtil for et halvt år siden.
Villads er tydeligvis nemmere at få bragt til ro, men jeg er alligevel bange for at skabe nogle uhensigtsmæssige rutiner.
Hvordan undgår vi at tage "skrigeturen" med ovenpå. Dette vil også være uhensigtmæssigt idet det vil forstyrre putningen af Elias.
Har egentligt mest lyst til at beholde den rutine vi har nu, men kan også mærke at han bliver mere og mere bevidst og dermed har brug for en lidt mere fast rytme for putningen og mere rolige omgivelser end stuen at sove de første timer i.
Jeg tænker hans uro, hænger sammen med at han er træt og måske også en smule overstimuleret fordi der om eftermiddagen jo er mere gang i det lille hjem fordi elias og far er hjemme.
Samtidig søger han fra ca. 16.00 og frem til putning brystet oftere ca. 1½-2 timer mellem amningerne. han er en lille gylpedreng og dette er også mere om aftenen og selvfølgelig generende for ham.
Hvordan griber vi putningen an?
Med venlig hilsen
Mor