Putning - 2 mdr.

26. april 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Putning - 2 mdr.

Hej,

Hos os går det fortsat godt. Villads sover forsat en del, men er mere aktiv i sin vågne tid.

Om aftenen når vi nærmer os kl. 19.00 begynder begge børn at være trætte. Elias kommer ovenpå hvor han som oftest puttes af far.

Jeg ammer Villads og her er der en tendens til at han bliver meget urolig. Enten under amningen eller efterfølgende. Han vil ikke rigtig noget, men er tydeligvis træt. Jeg forsøger berolige ham, men dog uden at det er med en hel masse bevægelse. som oftest sidde jeg i lænestolen og vugger ham og synger. Han falder som oftest i søvn i løbet af en halv time.

Han sover nu indtil ca. kl. 22, hvor vi enten vækker ham eller han selv vågner. Han får en tør ble (Skiftningen er nødvendig ellers tisser han igennem.) og vi går ovenpå i soveværelset, hvor han ammes og lægges ned i vuggen hvor han altid bare ligger sig til at sove og sover typisk de næste 4 timer. Herefter sover han videre i vores seng (det kræver nogen gange at han kommer op på maven af mig at ligge for at han falder til ro efter amningen) og ammes først tidlig morgen.

Vi er begyndt at tale ...

Annonce

... om han han inden længe skal puttes, hvor han skal sove resten af natten.

Som du måske husker, har putning af Elias været en kamp indtil for et halvt år siden.
Villads er tydeligvis nemmere at få bragt til ro, men jeg er alligevel bange for at skabe nogle uhensigtsmæssige rutiner.

Hvordan undgår vi at tage "skrigeturen" med ovenpå. Dette vil også være uhensigtmæssigt idet det vil forstyrre putningen af Elias.

Har egentligt mest lyst til at beholde den rutine vi har nu, men kan også mærke at han bliver mere og mere bevidst og dermed har brug for en lidt mere fast rytme for putningen og mere rolige omgivelser end stuen at sove de første timer i.

Jeg tænker hans uro, hænger sammen med at han er træt og måske også en smule overstimuleret fordi der om eftermiddagen jo er mere gang i det lille hjem fordi elias og far er hjemme.
Samtidig søger han fra ca. 16.00 og frem til putning brystet oftere ca. 1½-2 timer mellem amningerne. han er en lille gylpedreng og dette er også mere om aftenen og selvfølgelig generende for ham.

Hvordan griber vi putningen an?

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39