Brev:
Putning af to børn på samme værelse
17. april 2010
Alder:
2 år
Putning af to børn på samme værelse
Hej Helen
Jeg har valgt at skrive til dig fordi min mand og jeg virkelig har brug for lidt vejledning i forhold til hvordan vi bedst putter vores 2 skønne drenge om aftenen...
Indtil for 1 uge siden har de haft hver deres værelse men er nu flyttet sammen på samme værelse. Det er de fordi vi talte med vores læge i sidste uge omkring vores 2 årige drengs dårlige søvn hver nat og hun sagde så til os, at hun ville mene at det var en god idé at drengene sover sammen, så det gør de nu...
De første 2 nætter vågnede Casper (2 år) ca 4 gange hver nat og vi forestiller os at det er fordi han lige skal vænne sig til den nye situation hvor han sover sammen med sin storebror, Rasmus på 4 år... Rasmus har altid sovet rigtig godt siden han var 3 uger gammel.
De sidste par nætter har Casper sovet igennem og det er jo skønt... Min mand og mit problem eller skal vi kalde det udfordring :-) er at få drengene til at lægge sig til at sove om aftenen, når de begge blir lagt mellem kl. 7 - halv 8... Hver aften er de minimum 1 time om at lægge sig til at sove - de enten leger sammen, snakker sammen eller kravler op eller ned til hinanden (de sover i køjeseng). Nogle gange går de også rundt inde på værelset efter legetøj.
Vi plejer når de skal sove, den ene dag putter jeg og den anden dag far og så skiftes vi, der plejer vi først at læse en godnathistorie med drengene i sengen nederst og så synger vi en sang og så siger vi godnat og fortæller dem at de skal lægge sig til at sove. Så går vi ud og de har deres nat lamper tændt og så begynder legene mellem dem. Der er ikke ballade overfor os men de leger sammen og der går lang tid før de lægger sig til at sove...
Vi synes vi har prøvet rigtig mange forskellige ting og intet virker åbenbart så vi vil høre dig om du har et godt råd til os :-)
Hilsen drengenes mor