Putning af to børn på samme værelse

17. april 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Putning af to børn på samme værelse

Hej Helen

Jeg har valgt at skrive til dig fordi min mand og jeg virkelig har brug for lidt vejledning i forhold til hvordan vi bedst putter vores 2 skønne drenge om aftenen...

Indtil for 1 uge siden har de haft hver deres værelse men er nu flyttet sammen på samme værelse. Det er de fordi vi talte med vores læge i sidste uge omkring vores 2 årige drengs dårlige søvn hver nat og hun sagde så til os, at hun ville mene at det var en god idé at drengene sover sammen, så det gør de nu...

De første 2 nætter vågnede Casper (2 år) ca 4 gange hver nat og vi forestiller os at det er fordi han lige skal vænne sig til den nye situation hvor han sover sammen med sin storebror, Rasmus på 4 år... Rasmus har altid sovet rigtig godt siden han var 3 uger gammel.

De sidste par nætter har Casper sovet igennem og det er jo skønt... Min mand og mit problem eller skal vi kalde det udfordring :-) er at få drengene ...

Annonce

... til at lægge sig til at sove om aftenen, når de begge blir lagt mellem kl. 7 - halv 8... Hver aften er de minimum 1 time om at lægge sig til at sove - de enten leger sammen, snakker sammen eller kravler op eller ned til hinanden (de sover i køjeseng). Nogle gange går de også rundt inde på værelset efter legetøj.

Vi plejer når de skal sove, den ene dag putter jeg og den anden dag far og så skiftes vi, der plejer vi først at læse en godnathistorie med drengene i sengen nederst og så synger vi en sang og så siger vi godnat og fortæller dem at de skal lægge sig til at sove. Så går vi ud og de har deres nat lamper tændt og så begynder legene mellem dem. Der er ikke ballade overfor os men de leger sammen og der går lang tid før de lægger sig til at sove...

Vi synes vi har prøvet rigtig mange forskellige ting og intet virker åbenbart så vi vil høre dig om du har et godt råd til os :-)

Hilsen drengenes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39