Sover ikke igennem - 2 år

10. april 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Sover ikke igennem - 2 år

Kære Helen

Jeg har en lille gut på 2 år der endnu ikke har sovet igennem. Han er født 6 uger før termin og vejede blot 1590 gram ved fødslen.

Jeg ammede ham til han var 4½ måned da jeg ikke producered meget mælk, men overgangen forløb fint.
Han har altid vågnet flere gange om natten og fået 2-3 flasker mælk. Vi ligger ham i hans seng om aftenen, og somregel bliver han skiftet kl.23 og bliver lagt i vores seng.
For 1½ måned siden tog vi mælkeflasken væk om natten så han nu kun får 1 flaske når han bliver puttet, og ellers vand hvis han vågner om natten.

Det går fint med vandet, men han vågner stadig så meget at vi stadig sover på skift hos ...

Annonce

... ham for blot at sikkre os at 1 af os får en ok søvn.

Om det nu skyldes at han sover dårligere på grund af en høj snorken eller, vi har givet ham dårlige vaner ved jeg ikke?
Han har fået fjernet polypperne og forleden sagde næse/ørelægen, at snorken skyldes hævede mandler der tidligst kan fjernes om ½ år.

Da mandlerne trods alt har en vigtig funktion de første mange år, håber vi ikke at det bliver nødvendigt og de forhåbentlig selv bliver mindre. Men men .. efter et langt brev, er mit spørgsmål hvorledes vi evt. kan komme frem til at få en "normal" søvn alle sammen. Han vejer nu 12½ kilo og måler 83 cm og trives fint.

Venlig hilsen Nono's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg