Brev:
Sover ikke igennem - 2 år
10. april 2010
Alder:
2 år
Sover ikke igennem - 2 år
Kære Helen
Jeg har en lille gut på 2 år der endnu ikke har sovet igennem. Han er født 6 uger før termin og vejede blot 1590 gram ved fødslen.
Jeg ammede ham til han var 4½ måned da jeg ikke producered meget mælk, men overgangen forløb fint.
Han har altid vågnet flere gange om natten og fået 2-3 flasker mælk. Vi ligger ham i hans seng om aftenen, og somregel bliver han skiftet kl.23 og bliver lagt i vores seng.
For 1½ måned siden tog vi mælkeflasken væk om natten så han nu kun får 1 flaske når han bliver puttet, og ellers vand hvis han vågner om natten.
Det går fint med vandet, men han vågner stadig så meget at vi stadig sover på skift hos ham for blot at sikkre os at 1 af os får en ok søvn.
Om det nu skyldes at han sover dårligere på grund af en høj snorken eller, vi har givet ham dårlige vaner ved jeg ikke?
Han har fået fjernet polypperne og forleden sagde næse/ørelægen, at snorken skyldes hævede mandler der tidligst kan fjernes om ½ år.
Da mandlerne trods alt har en vigtig funktion de første mange år, håber vi ikke at det bliver nødvendigt og de forhåbentlig selv bliver mindre. Men men .. efter et langt brev, er mit spørgsmål hvorledes vi evt. kan komme frem til at få en "normal" søvn alle sammen. Han vejer nu 12½ kilo og måler 83 cm og trives fint.
Venlig hilsen Nono's mor