Sove med vinduet åbent

6. april 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Sove med vinduet åbent

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og hjemmeside, som allerede har været til stor hjælp.

Nu har jeg så et spørgsmål, jeg ikke umiddelbart kan se, at andre har spurgt om.

Vores søn på 2 mdr. er nu begyndt at sove i sin egen tremmeseng (altså i liften). Sengen står i vores soveværelse, da vi bor i en 2V-lejlighed. Jeg ammer også ca. to gange om natten i dette rum. Enten i gyngestol eller vores seng.

Jeg kan godt lide at sove koldt ...

Annonce

... - dvs med vinduet åbent. Det har vi naturligvis ikke gjort mens der var frost, men spørgsmålet er om det er OK nu?

Hans seng står ret tæt på vinduet, men det er kun det øverste lille vindue, vi åbner (så kan katten også hoppe ud og ind som den vil). Han sover i bomuldsnatdragt og strømper og dyne. Skal jeg supplere med en lille hue?

Hans hænder er ret kolde om morgenen, men kan læse at det er ret normalt.

På forhånd mange tak

Arthurs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.