Afbrudt nattesøvn - 3 mdr.

27. marts 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Afbrudt nattesøvn - 3 mdr.

Kære Helen!

Mange tak for dine tidligere svar!

Min dreng på snart 4 måneder, har lige ændret sine sove rutiner om natten. Indtil han blev 3 måneder sov ham meget kortvarigt, men der begyndte han at få en rutine hvor han sov fra kl 19.30-20 til kun skulle ammes klokken 23-24 (dette kunne han ofte springe over) og igen klokken 02-03 og så ca klokken 05.

Nu er han derimod begyndt at vågne rigtig tit. Han vågner gerne klokken 23-24 og igen klokken 01-02, og herefter HVER time indtil morgen klokken 06.30-07.00.

Jeg har tænkt på om han er meget sulten, men jeg har altid haft meget mælk, og han spiser ikke brystet helt tomt. Har alligevel malket ud og givet ham et drømmemåltid kl 23, i håb om at han vil sove længer tid, men han vågner stadig lige så tit som før. Prøver også at sikre mig at han virkelig får det fede mælk med, selvom han ikke tømmer brystet, og det gør han helt sikkert når ...

Annonce

... jeg har malket ud og giver med flaske.

Ved drømmemåltidet spiser han ca 120ml og klokken 02-03 virker han sulten igen. Men de næste mange gange han vågner virker han ikke særlig sulten, men træt.

Han sover i liften ved siden af min seng. Han har altid været god til at spise, samtidig med at min mælk også løber stærkt, så han har kunnet spise meget effektivt. Dog elsker han at hyggespise, og dette får han lov til i løbet af dagen, f.eks. når vi putter sammen om eftermiddagen. Han har en meget normal vægt (6800g) og har taget fint på helt siden han blev født, hvor han også havde en fin vægt (3040g).

Jeg begynder efterhånden at blive lidt slidt op af at ikke få sovet ret mange timer i træk. Tænker at måske er det bare sådan det skal være, og at det kun var ren luksus den gang han kunne sove fra klokken 20-03 og igen til klokken 05.

Er det noget jeg kan gøre?

Kærlig hilsen
træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger