Brev:
Afbrudt nattesøvn - 3 mdr.
27. marts 2010
Alder:
3 mdr.
Afbrudt nattesøvn - 3 mdr.
Kære Helen!
Mange tak for dine tidligere svar!
Min dreng på snart 4 måneder, har lige ændret sine sove rutiner om natten. Indtil han blev 3 måneder sov ham meget kortvarigt, men der begyndte han at få en rutine hvor han sov fra kl 19.30-20 til kun skulle ammes klokken 23-24 (dette kunne han ofte springe over) og igen klokken 02-03 og så ca klokken 05.
Nu er han derimod begyndt at vågne rigtig tit. Han vågner gerne klokken 23-24 og igen klokken 01-02, og herefter HVER time indtil morgen klokken 06.30-07.00.
Jeg har tænkt på om han er meget sulten, men jeg har altid haft meget mælk, og han spiser ikke brystet helt tomt. Har alligevel malket ud og givet ham et drømmemåltid kl 23, i håb om at han vil sove længer tid, men han vågner stadig lige så tit som før. Prøver også at sikre mig at han virkelig får det fede mælk med, selvom han ikke tømmer brystet, og det gør han helt sikkert når jeg har malket ud og giver med flaske.
Ved drømmemåltidet spiser han ca 120ml og klokken 02-03 virker han sulten igen. Men de næste mange gange han vågner virker han ikke særlig sulten, men træt.
Han sover i liften ved siden af min seng. Han har altid været god til at spise, samtidig med at min mælk også løber stærkt, så han har kunnet spise meget effektivt. Dog elsker han at hyggespise, og dette får han lov til i løbet af dagen, f.eks. når vi putter sammen om eftermiddagen. Han har en meget normal vægt (6800g) og har taget fint på helt siden han blev født, hvor han også havde en fin vægt (3040g).
Jeg begynder efterhånden at blive lidt slidt op af at ikke få sovet ret mange timer i træk. Tænker at måske er det bare sådan det skal være, og at det kun var ren luksus den gang han kunne sove fra klokken 20-03 og igen til klokken 05.
Er det noget jeg kan gøre?
Kærlig hilsen
træt mor