Vågen kl 3

10. marts 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Vågen kl 3

Hej Helen...

Der er kommet godt styr på Isabellas spisevaner og sove vaner om dagen, så tak for det:o)

Isabella har kravlet siden hun var 6 måneder og kort efter, der startede hun på at rejse sig op ALLE vejne.... så rent motorisk er hun godt med. Hele januar brugte vi på to tænder, meget morsyg og meget meget urolig nattesøvn... også her var dine råd helt fantastiske og vi kom igennem det:o)

Nu har jeg så et nyt problem... Isabella spiser godt og drikker godt hele dagen... hun spiser aftensmad (spiser hva vi gør) ved 17-17.30 vand af kop, så får hun ca 1 1/2 dl mild fuldkorns grød ved 18.45 tiden og når hun blir langt til natten, uden problemer eller brok, så drikker hun 150ml MME kl ca 19.30. Kan simpelthen ikk holde sig vågen længere!

Når jeg går i seng ved 23-24 tiden så får hun ...

Annonce

... 150ml MME og så mener jeg ikk hun skal havde mere at spise før morgenmad? Hun står op ved 6.30-7.00 tiden... Men omkring kl 3 vågner hun og vil have sutten.. falder i søvn når hun får den, men vågner så hver 30min-45min og vil have sutten.... synes godt nok det er lidt træls:o( og hun giver så meget lyd og står eller sidder op, så jeg er ikk i tvivl om hun vil have sutten og puttes igen..

Hvis jeg prøver at lade hende ligge ender det med rigtig gråd med tårer og så skal jeg have hende op på armen og gå med hende til hun sover... har også prøvet at give hende lidt vand af flaske men det hjælper ikk...:o( Om dagen sover hun mellem 1 time og 1 1/2 time delt over to lure... og hun sover aldrig efter kl 15 om dagen... og det fungere faktisk rigtig godt...

Håber du kan hjælpe

Venlig hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.