Brev:
Hjælp til god soverutine
4. februar 2010
Alder:
12 mdr.
Hjælp til god soverutine
Hej Helen
Tak for en super brevkasse! :-)
Jeg sluttede med at amme min søn, da han var 11 måneder da han synes det var mere interesant at snakke. Men da han var blevet ammet i søvn, begyndte jeg herefter at gå i seng med ham i vores seng (hvor han nu også var endt førhen), da han også var begyndt i vuggestue og ikke synes han skulle have for mange nye ting i sit liv på een gang.
Nu er han kørt godt ind i vuggestuen, så nu vil vi meget gerne have at han kommer til at sove i sin egen sin og måske endda i sit eget værelse, der ligger lige ved siden af vores. Men hvordan gør vi det bedst muligt?? Det er jo at gå fra den tryggeste favn til en helt alene verden.
Han er iflg. vuggestuen og SP et meget trygt barn. Men alligevel synes jeg han godt kan være meget tryghedssøgende, specielt ved sovetid. Kan han få lov, vil han helst falde i søvn med sit hoved ovenpå moderens :-)
I dag får han medicin (han er reflux barn og får et glas mælk med hans medicin i og børster tænder bagefter), så nattøj på og går vi op i soveværelset, så virker vi godnat til faren(eller moren) som går ned igen og slukker lyset. Så tåger bette rundt i ca. 10-15 min. og falder så selv i søvn. Vi synger ikke mere, da det bare holdte ham igang...
Vi har forestillet os at den første del med medicin, børste tænder, nattøj på, selvfølgelig er den sammen hver aften, men hvad så... skal vi læse bog hver aften fx. inden vi går op? Skal vi synge ved sengen, når vi kommer op? Skal vi blive ved sengen til han sover, skal vi lade ham græde? (det har vi ikke lyst til...) Skal vi lade lys være tændt?
Hvem skal tage godnat-"kampen", far eller mor?
Glæder os til at læse dit råd :-)
De bedste hilsner
Familien Bruun