Hjælp til god soverutine

4. februar 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hjælp til god soverutine

Hej Helen

Tak for en super brevkasse! :-)

Jeg sluttede med at amme min søn, da han var 11 måneder da han synes det var mere interesant at snakke. Men da han var blevet ammet i søvn, begyndte jeg herefter at gå i seng med ham i vores seng (hvor han nu også var endt førhen), da han også var begyndt i vuggestue og ikke synes han skulle have for mange nye ting i sit liv på een gang.

Nu er han kørt godt ind i vuggestuen, så nu vil vi meget gerne have at han kommer til at sove i sin egen sin og måske endda i sit eget værelse, der ligger lige ved siden af vores. Men hvordan gør vi det bedst muligt?? Det er jo at gå fra den tryggeste favn til en helt alene verden.

Han er iflg. vuggestuen og SP et meget trygt barn. Men alligevel synes jeg han godt kan være meget tryghedssøgende, specielt ved sovetid. Kan han få lov, vil han helst falde i søvn ...

Annonce

... med sit hoved ovenpå moderens :-)

I dag får han medicin (han er reflux barn og får et glas mælk med hans medicin i og børster tænder bagefter), så nattøj på og går vi op i soveværelset, så virker vi godnat til faren(eller moren) som går ned igen og slukker lyset. Så tåger bette rundt i ca. 10-15 min. og falder så selv i søvn. Vi synger ikke mere, da det bare holdte ham igang...

Vi har forestillet os at den første del med medicin, børste tænder, nattøj på, selvfølgelig er den sammen hver aften, men hvad så... skal vi læse bog hver aften fx. inden vi går op? Skal vi synge ved sengen, når vi kommer op? Skal vi blive ved sengen til han sover, skal vi lade ham græde? (det har vi ikke lyst til...) Skal vi lade lys være tændt?

Hvem skal tage godnat-"kampen", far eller mor?

Glæder os til at læse dit råd :-)

De bedste hilsner
Familien Bruun

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig