Vil ikke sove eftermiddags lur

31. januar 2010

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vil ikke sove eftermiddags lur

Hej Helen.

Jeg har et spørgsmål til dig om min søn, jeg har haft skrevet til dig før.

Han er 9 1/2 måned, glad, nysgerrig (lidt for nysgerrig;o) der er ikke meget der går hans næse forbi, og der skal ske noget hele tiden.. Mit problem er at han lige pludselig ik gider sove til eftermiddag mere (jeg ved ik om han har brug for det)

Lidt om ham han er en glad og livlig dreng, udvikler sig som han skal, kravler og rejser sig op af alt. han bliver stadig ammet lidt.

Vores dag:
Står op ca mellem 7 og 8
Morgen mad øllebrød med sveske og vand ca kl 9
(sveske pga han har el har haft lidt problemer med at komme af med afføring)
Kl 10 går vi tur i barnevogn, der er han blevet rigtig go til at sove, så der går vi et par timer, så han sover som regl 2-2 1/2 time.
Ca kl 12.30- 13 spiser han frokost rugbrød med pålæg, frugt og vand.

Så har han som regl sovet en times tid ved 15-15.30 tiden, hvor han er blevet ammet i søvn, og han er også træt, og er lige ved at falde i søvn, og lige pludselig åbner han bare øjenene og er vildt frisk, og er ikke til at putte igen, for så skal der ske noget..

Kl 17.30-18 spiser vi aftensmad han får kartoffelmos+grøntsager, og ellers hvad jeg får, og lige inden der, er han lige ved at være godt træt, men der er det jo alt for sent at sove.

Så mellem 19-20 blir han puttet (hvis han ik har sovet er han meget træt der)

Og der er ...

Annonce

... så et andet problem:) det er sammen med mig og der blir han ammet (blir han resten af aften OG nat) nå men som regl falder han i søvn med det samme, og nogengange sover han en time (ligesom om han tar eftermiddags luren der) og er så vildt frisk!!!!! så han ka ende med først at komme rigtig i seng til natten måske kl 22-22.30.

Så mit spørgsmål er hvordan jeg lige ska gribe det an, hvornår han ska sove og om det er best han får eftermiddags luren..

Han spiser godt af rigtig mad, får også mellem måltider frugt eller andet. han er en stor dreng noget større end de fleste på hans alder, så det er ik fordi han mangler mad;o))

en anden ting, ved godt det ik er godt at han blir ammet hele natten, der har været en masse skænderier mellem far og mig, så det har været af tryghed og har heller ik haft nogen seng til ham, (vi har boet 3 forskellige steder) så han sover hos mig. Nu har vi fået vores egen lejlighed og flytter om en uges tid, og der har jeg hans seng med.

Så der regner jeg med at vi ska prøve noget med ikke at amme hele natten... hmmm men hvordan???? jeg er total pyller mor- kun det bedste til min dreng;0))))

Jeg kommer som regl også i seng samtidig som ham, fordi han vågner når jeg går, og da jeg ik har haft nogen der venter på mig, har jeg bare ligget derinde sammen med ham og set fjernsyn.

Håber du har en rigtig god ide til mig;o)

Mange hilsner C.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene