Brev:
Søvn - lade ham skrige eller tage ham op?
24. januar 2010
Alder:
15 mdr.
Søvn - lade ham skrige eller tage ham op?
Ja så er jeg lige på banen igen... det er nu angående søvn.
Vores dreng er ok til at falde i søvn om aftenen, men det sker han er helt umulig og bare skriger i vildensky.
Jeg bliver lidt usikker i om jeg bare skal lade ham skrige sig i søvn eller om jeg (som jeg altid gør, fordi jeg ikke kan lade være) jævnligt går ind til ham og siger godnat nu skal du sove, og hvis han flipper helt ud tager jeg ham op og sidder lige ved siden af hans seng i en stol og får ham til at falde til ro, for derefter at lægge ham igen.
Problemet er når jeg har taget ham op for at få ham til at falde til ro hvor han bare bliver ved med at være hysterisk. så sidder jeg jo med ham der og hvis jeg prøver at lægge ham går han endnu mere amok. så bliver det lidt forvirrende og jeg ville ønske jeg bare havde ladet ham ligge fra start af, for så er det jo bare ikke så meget at gøre. men jeg prøver måske lidt flere ting og det bliver jo bare en rigtig dum situation indtil han endelig overgiver sig.
Jeg er sikker på at han kan mærke min usikkerhed, men jeg vil bare ikke have han ligger der og føler sig ulykkelig og svigtet.
Men jeg vil selvfølgelig heller ikke have han begynder at køre mig rundt... for han er godt nok ved at blive en bevidst lille herre...
Og min mand og jeg er jo heller ikke helt enige her.. han synes oftest bare at han skal ligge og skrige færdig, men jeg finder det ikke helt rigtig, for jeg prøver at sætte mig ind i hvordan vores lille dreng måske tænker, og ved at når man er kommet alt for langt ud har man brug for et knus til at falde til ro igen!!
Har du et godt råd?