Søvn - lade ham skrige eller tage ham op?

24. januar 2010

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Søvn - lade ham skrige eller tage ham op?

Ja så er jeg lige på banen igen... det er nu angående søvn.

Vores dreng er ok til at falde i søvn om aftenen, men det sker han er helt umulig og bare skriger i vildensky.

Jeg bliver lidt usikker i om jeg bare skal lade ham skrige sig i søvn eller om jeg (som jeg altid gør, fordi jeg ikke kan lade være) jævnligt går ind til ham og siger godnat nu skal du sove, og hvis han flipper helt ud tager jeg ham op og sidder lige ved siden af hans seng i en stol og får ham til at falde til ro, for derefter at lægge ham igen.

Problemet er når jeg har taget ham op for at få ham til at falde til ro hvor han bare bliver ved med at være hysterisk. så sidder jeg jo med ham der og hvis jeg prøver at lægge ham går han endnu mere amok. så bliver det lidt forvirrende og jeg ville ønske jeg bare havde ...

Annonce

... ladet ham ligge fra start af, for så er det jo bare ikke så meget at gøre. men jeg prøver måske lidt flere ting og det bliver jo bare en rigtig dum situation indtil han endelig overgiver sig.

Jeg er sikker på at han kan mærke min usikkerhed, men jeg vil bare ikke have han ligger der og føler sig ulykkelig og svigtet.
Men jeg vil selvfølgelig heller ikke have han begynder at køre mig rundt... for han er godt nok ved at blive en bevidst lille herre...

Og min mand og jeg er jo heller ikke helt enige her.. han synes oftest bare at han skal ligge og skrige færdig, men jeg finder det ikke helt rigtig, for jeg prøver at sætte mig ind i hvordan vores lille dreng måske tænker, og ved at når man er kommet alt for langt ud har man brug for et knus til at falde til ro igen!!

Har du et godt råd?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder