Brev:
Problemer med maven og putning
18. januar 2010
Alder:
3 mdr.
Problemer med maven og putning
Hej Helen
Tak for dit råd til os vedr. vores datters problemer med søvn. Det har hjulpet meget , at vi har ændret sove-spise rutiner. Hun er tre måneder i dag.
Jeg har to spørgsmål til dig vedr. hendes mave og det med at falde i søvn.
1) Min datter får flaske og har rigtig, rigtig meget luft i maven. Det skyldes blandt andet hun får meget luft ind når hun spiser. Vi holder flasken så der kommer så lidt luft ind som muligt og vi har forsøgt forskellige typer sutteflasker. Men lige meget hjælper det. Hvad pokker kan vi gøre?
Hun får laktulose. Det hjælper så hun ikke længere er forstoppet. Vi har forsøgt at trappe ned, men uden held indtil videre. Så snart vi giver lavere dosis går hendes mave i stå.
2) Min datter er ikke glad for at overgive sig til søvnen. Hun er faktisk MEGET utilfreds. Sådan har det været siden hun var 3 uger. Jeg havde håbet, at det ville blive bedre.
Jeg ville så gerne at hun bare kunne ligge og putte ved siden af mig på sengen eller sofaen og falde i søvn. Men så snart hun bliver træt begynder hun urolig og begynder at græde. Armene basker og hun gnider sig voldsomt i øjnene. Så meget at hun holder sig selv vågen og så ender hun med at blive helt hysterisk.
Vi forsøger at putte hende når hun er træt og inden hun bliver overtræt. Men hun skriger altid 5-20 minutter. Hun er mæt når vi putter.
Vi har forsøgt os med diverse ting – at gå med hende i vores arme, slyngevugge, barnevogn, stofble over hovedet etc. Men det er det samme. Vi svøber hende, da det hjælper hende til at blive mere rolig. Hvis ikke hun er svøbt kan hun slet ikke finde ro.
Det er så hårdt når hun græder så meget hver gang hun skal sove. Føler vi gør noget forkert. Synes alle andres babyer falder i søvn i deres mors favn eller når de bliver puttet…
Håber du kan hjælpe