Problemer med maven og putning

18. januar 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Problemer med maven og putning

Hej Helen

Tak for dit råd til os vedr. vores datters problemer med søvn. Det har hjulpet meget , at vi har ændret sove-spise rutiner. Hun er tre måneder i dag.

Jeg har to spørgsmål til dig vedr. hendes mave og det med at falde i søvn.

1) Min datter får flaske og har rigtig, rigtig meget luft i maven. Det skyldes blandt andet hun får meget luft ind når hun spiser. Vi holder flasken så der kommer så lidt luft ind som muligt og vi har forsøgt forskellige typer sutteflasker. Men lige meget hjælper det. Hvad pokker kan vi gøre?

Hun får laktulose. Det hjælper så hun ikke længere er forstoppet. Vi har forsøgt at trappe ned, men uden held indtil videre. Så snart vi giver lavere dosis går hendes mave i stå.

2) Min datter er ikke glad for at overgive sig til søvnen. Hun er faktisk MEGET utilfreds. Sådan har det været siden hun var 3 uger. Jeg havde håbet, at det ville blive bedre.

Jeg ...

Annonce

... ville så gerne at hun bare kunne ligge og putte ved siden af mig på sengen eller sofaen og falde i søvn. Men så snart hun bliver træt begynder hun urolig og begynder at græde. Armene basker og hun gnider sig voldsomt i øjnene. Så meget at hun holder sig selv vågen og så ender hun med at blive helt hysterisk.

Vi forsøger at putte hende når hun er træt og inden hun bliver overtræt. Men hun skriger altid 5-20 minutter. Hun er mæt når vi putter.
Vi har forsøgt os med diverse ting – at gå med hende i vores arme, slyngevugge, barnevogn, stofble over hovedet etc. Men det er det samme. Vi svøber hende, da det hjælper hende til at blive mere rolig. Hvis ikke hun er svøbt kan hun slet ikke finde ro.

Det er så hårdt når hun græder så meget hver gang hun skal sove. Føler vi gør noget forkert. Synes alle andres babyer falder i søvn i deres mors favn eller når de bliver puttet…

Håber du kan hjælpe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.