Synes ikke rigtig hun spiser noget om aftenen

16. januar 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Synes ikke rigtig hun spiser noget om aftenen

Kære Helen

Så er jeg allerede på banen igen.

Den sidste uges tid har det været som om lillepigen ikke rigtig har villet spise noget, specielt om aftenen. Jeg har før skrevet til dig angående irritation ved aften amning, men selv om jeg har prøvet på at sætte min mælkemængde op synes jeg ikke rigtig hun spiser noget, generelt lader det ikke til at hun ikke er specielt sulten. Om dagen kan jeg kun få hende til at spise i ca 5 min er det normalt? og om aftenen måske endnu mindre.

Vi forsøger stadig med flasken men hun vil slet ikke tage den , hun bliver bare rigtig ked af det. vi har prøvet med mange forskellige slags sutter og med forskelligt slags indhold af væske.

Når nu hun ikke rigtig vil spise så går det også ud over ...

Annonce

... det med at få hende til at sove, vi skulle jo undgå at vugge hende i søvn og så havde jeg kun muligheden at amme hende i søvn, men det er jo svært når hun ikke rigtig spiser noget. Hun falder dog i søvn helt af sig selv når vi så går i seng sammen med hende og hun ligger mellem os, hvilket jo er rigtig godt at hun gør det, MEN det er bare ikke altid at vi er klar til at gå i seng kl 21 når hun er træt, og vi får ikke en særlig god nattesøvn da vores seng ikke er særlig stor.

Hendes 3 lur tidlig aften er også svær at give hende da jeg egentlig også er nød til at amme hende i søvn her, men igen ingen virkning pga. kun et par minutters amning. Hele aftenen ender som regl med at hun bliver alt for træt.

Med venlig hilsen
Albertes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin