Tips til at sove igennem

13. januar 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Tips til at sove igennem

Hej Helen!

Villas som nu er 2 år og ni måneder vågner stadig 2-3 gange om natten. Det er lidt hårdt for jeg er gravid i 6. måned. Han kommer enten ind vores seng, men vil egentlig helst have at vi kommer ind til ham. Han har det altså klart bedst i egen seng, men vil gerne have at man kommer ind og holder om ham, når han vågner.

Han drømmer meget og siger også selv at han bliver bange, så lyset er tændt i stuen og døren åben. Jeg har prøvet at ligge på en madras på gulvet ved siden af ham i en uge, men så kravler han bare ned på madrassen, når han vågner og er ...

Annonce

... bange.

Lige nu er vi begge så trætte, at det tit ender med at vi falder i søvn ved siden af ham. I lang tid gik vi dog frem og tilbage, men det gjorde heller ikke nogen forskel.

Er der ellers andet man kan gøre? Putning foregår ok. Vi læser sammen med ham i sengen et kvarter, og så sover han i løbet af et kvarter. Ikke særligt tidligt (kl. 21.00), da han er et rigtig B-menneske.

Jeg har også forsøgt mig med at sidde i fodenden af sengen, mens han faldt i søvn, så jeg ikke var så tæt på, men det gjorde heller ingen forskel.

Så hvis der er andre tips, tager jeg imod med kyshånd!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.