Brev:
Tips til at sove igennem
13. januar 2010
Alder:
2 år, 9 mdr.
Tips til at sove igennem
Hej Helen!
Villas som nu er 2 år og ni måneder vågner stadig 2-3 gange om natten. Det er lidt hårdt for jeg er gravid i 6. måned. Han kommer enten ind vores seng, men vil egentlig helst have at vi kommer ind til ham. Han har det altså klart bedst i egen seng, men vil gerne have at man kommer ind og holder om ham, når han vågner.
Han drømmer meget og siger også selv at han bliver bange, så lyset er tændt i stuen og døren åben. Jeg har prøvet at ligge på en madras på gulvet ved siden af ham i en uge, men så kravler han bare ned på madrassen, når han vågner og er bange.
Lige nu er vi begge så trætte, at det tit ender med at vi falder i søvn ved siden af ham. I lang tid gik vi dog frem og tilbage, men det gjorde heller ikke nogen forskel.
Er der ellers andet man kan gøre? Putning foregår ok. Vi læser sammen med ham i sengen et kvarter, og så sover han i løbet af et kvarter. Ikke særligt tidligt (kl. 21.00), da han er et rigtig B-menneske.
Jeg har også forsøgt mig med at sidde i fodenden af sengen, mens han faldt i søvn, så jeg ikke var så tæt på, men det gjorde heller ingen forskel.
Så hvis der er andre tips, tager jeg imod med kyshånd!