Brev:
Har prøvet ALT
15. december 2009
Alder:
2 mdr.
Har prøvet ALT
Kære Helen
vi har fået os en dejlig datter som nu er godt 12 uger gammel. Hun er en meget dygtig og nysgerrig pige.
De første halvanden måned havde hun kolik som vi fik afhjulpet med turer til en kirorpraktor. Vi har dog det meget store problem at hun ikke vil falde i søvn når vi putter hende om aftenen. Da hun var mindre vuggede vi hende i liften eller i vores arme til hun faldt i søvn, men nu hjælper det ikke mere og hun er ved at være for tung til at vi kan holde til at vugge hende frem og tilbage i liften.
Vi har indført faste putte ritualer som vi udfører på præcis samme måde hver aften, de består i at vi tager hende i bad og med ind i soveværelset hvor der er dæmpet belysning. her bliver hun tørret og får nattøj på. derefter sætter jeg mig i sengen og ammer hende. nogle gange tager amningen 30 min andre gange 1 time fordi hun falder i søvn. derefter putter jeg hende i liften som er blevet lunet med en hvedepose og jeg synger en lille sang for hende. og så starter kampen ellers!
Hun græder og græder og græder og vi kan ikke trøste hende, selvom hun er helt vild træt kan hun bare ikke overgive sig til søvnen, hun er helt opløst af gråd før hun langt om længe ( som regel 2 timer efter ) falder i søvn. sikkert af udmattelse.
Jeg blev anbefalet af min sundhedsplejerske at prøve at gå ud af rummet når hun var blevet puttet og så lade hende græde og komme ind og trøste hende med nogle minutters mellemrum til hun faldt i søvn. Det skulle hjælpe på det i løbet af nogle dage sagde hun, men efter 2 uger kunne vi ikke holde det ud mere og det blev bestemt ikke bedre!
Vi har også prøvet at blive liggende ved siden af hende og holde hende i hånden eller stryge hende over panden/kinden men det hjælper heller ikke, hun er bare helt ulykkelig. hun vil ikke tage en sut men hun sutter rigtig meget på sine hænder og på vores hænder hvis vi holder hende i hånden, som om hun ikke er mæt (også selvom jeg har ammet hende i 1 time, og jeg har rigtig meget mælk) har prøvet at give hende mme men hun vil ikke tage flasken.
Jeg har efterhånden grædt rigtig mange tårer, kan ikke holde ud at min datter er så ulykkelig hver aften hun skal sove og er også rigtig ked af at min mand og jeg slet ikke får en aften sammen da vi sidder i hvert vores rum af huset én i stuen og én i soveværelset ved hende.
Hvad skal vi dog gøre????
Kan man godt have mælk som ikke mætter????
Hilsen en meget ked af det og desperat mor