Urolig nattesøvn - 3 mdr.

12. november 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Urolig nattesøvn - 3 mdr.

Hej Helen.

Min søn er 14 uger. Han får kun bryst, vi prøver med flaske om aftenen, men han tager den ikke rigtig.

Det starter når han skal puttes om aftenen, han kommer i seng mellem 19-20 for der har han været oppe i 2-3 timer. Han falder i søvn efter ca 15 min vuggen i mine arme, han sover 30 min og vågner. Jeg tager ham op og vugger ham igen og han falder i søvn igen efter 15-20 min og jeg ligger ham fra mig og nu sover han kun 5-10 min af gangen og ...

Annonce

... sådan forsætter det 2-3 timer hver aften.

Den sidste tid har han sovet meget dårlig, han vågner efter 50min til en time hele natten igennem. Han er ikke sulten, men han vågner bare og virker frisk. Han får lov til at ligge og rode rundt i sengen, indtil han begynder at brokke sig lidt, så tager jeg ham op og får ham til at sove i mine arme igen og derefter ligger ham fra mig.

Hvad kan vi gøre for at ændre dette dårlige søvn mønster.

Med venlig hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder