At putte til nat

23. oktober 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

At putte til nat

Hej Helen

Rasmus er nu næsten 12 uger gammel og er blevet en rigtig glad og super nem dreng i løbet af dagen. Han sover mere sammenhængende om dagen nu ca 1-2 timer af gangen og kan selv falde i søvn i barnevognen hvis vi lægger ham på det rigtige tidspunkt. Jeg ammer ham 100% 6-7 gange i døgnet og han tager fint på.

Vores problem er at putte ham til nat. Jeg har indtil nu haft ham liggende i sengen hos mig, men vil gerne have ham over i tremmesengen, så jeg igen kan få min seng for mig selv.

Jeg ligger ved siden af ham i sengen og giver sutten når han taber den og har en hånd liggende på ham hvis han knokler for meget rundt men lige meget hjælper det.

Når vi forsøger at putte ham i hans egen seng sidder jeg ligeledes ved ham og hjælper ham ...

Annonce

... med sut eller med at skifte stilling hvis han bliver sur - ellers lader jeg ham finde ud af det selv.

Om dagen lægger vi ham når han begynder at gabe eller pylre. Han er ca vågen 1-1½ time af gangen.

Om aftenen viser han dog ikke rigtig disse træthedstegn men er nærmest hyper aktiv hvor arme og ben kører rundt på ham hele tiden - men han er glad og snakker smiler.

Prøver vi at lægge ham efter 1½-2 timer hvor vi tænker at han må være træt kører arme og ben rundt på ham og han ender med at blive rigtig hidsig.

Så som regel ender det med at han er oppe i ca 3 timer og falder omkuld ved amning af udmattelse - dog uden at være sur. Er det normalt og er der noget vi kan gøre for at gøre putningen nemmere for ham og for os?

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor