Brev:
At putte til nat
23. oktober 2009
Alder:
3 mdr.
At putte til nat
Hej Helen
Rasmus er nu næsten 12 uger gammel og er blevet en rigtig glad og super nem dreng i løbet af dagen. Han sover mere sammenhængende om dagen nu ca 1-2 timer af gangen og kan selv falde i søvn i barnevognen hvis vi lægger ham på det rigtige tidspunkt. Jeg ammer ham 100% 6-7 gange i døgnet og han tager fint på.
Vores problem er at putte ham til nat. Jeg har indtil nu haft ham liggende i sengen hos mig, men vil gerne have ham over i tremmesengen, så jeg igen kan få min seng for mig selv.
Jeg ligger ved siden af ham i sengen og giver sutten når han taber den og har en hånd liggende på ham hvis han knokler for meget rundt men lige meget hjælper det.
Når vi forsøger at putte ham i hans egen seng sidder jeg ligeledes ved ham og hjælper ham med sut eller med at skifte stilling hvis han bliver sur - ellers lader jeg ham finde ud af det selv.
Om dagen lægger vi ham når han begynder at gabe eller pylre. Han er ca vågen 1-1½ time af gangen.
Om aftenen viser han dog ikke rigtig disse træthedstegn men er nærmest hyper aktiv hvor arme og ben kører rundt på ham hele tiden - men han er glad og snakker smiler.
Prøver vi at lægge ham efter 1½-2 timer hvor vi tænker at han må være træt kører arme og ben rundt på ham og han ender med at blive rigtig hidsig.
Så som regel ender det med at han er oppe i ca 3 timer og falder omkuld ved amning af udmattelse - dog uden at være sur. Er det normalt og er der noget vi kan gøre for at gøre putningen nemmere for ham og for os?
Med venlig hilsen
Pia