Brev:
Vågen om natten - 3 mdr.
16. oktober 2009
Alder:
3 mdr.
Vågen om natten - 3 mdr.
Hej Helen
Min datter på 3½ mdr., som ellers altid har sovet godt om natten, er blevet svær at få til at sove efter amning. Hun vågner ca 2 gange, og det kan godt tage en time, før hun sover igen. Hun er ikke ked af det, men snakker og kigger sig omkring.
For ikke at vække resten af familien ammer jeg hende i stuen, hvilket jeg altid har gjort. Vi har ikke tændt lys, og der er ingen underholdning. Hun plejer at falde i søvn hos mig, hvorefter jeg lægger hende ind i sin vugge. Hun bruger iøvrigt ikke sut, hvad vi ellers syntes kunne være rart.
Om dagen sover hun godt i sin barnevogn - og vi arbejder hen mod tre lure. Det svinger dog stadig meget - men det fungerer også for os.
Jeg kan godt mærke, at hun generelt er blevet mere opmærksom på omverdenen. Hun kigger meget omkring. Jeg vil lige nævne, at hun er svært hørehæmmet og bruger høreapparat, når det er praktisk muligt - hun kan ikke ligge ned med det. Men hun kan høre høje lyde og reagerer f.eks. også om natten, når min mand eller jeg vender os i sengen.
Hun spiser godt og bliver ammet fuldt ud - måler ca 63 cm og vejer 6½ kg. Hun pludrer, leger med sit legetøj og putter alt i munden. Hun kan sidde med støtte og er blevet rimeligt glad for at ligge på maven. Så alt i alt trives hun fint, og egentlig er det jo også mig, der har problemet. Og hvad kan jeg gøre ved det? Jeg vil jo gerne have min nattesøvn:-)
Med venlig hilsen
Mor til 3