Rod i rytmen - 3 mdr.

12. oktober 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Rod i rytmen - 3 mdr.

Hej Helen,

Jeg har læst mange af dine svar til andre og de har hjulpet mig meget mht min lille Martin, men nu har jeg brug for lidt direkte hjælp :)

Han er en stor dreng (7,5kg og 67cm lang) på 12 uger. Indtil han fyldte 9 uger, sov han fra ca kl 20 om aftenen til ca 03, hvor jeg ammede ham. Derefter sov han videre til 06. Et totalt mønsterbarn ;) Da han så blev 9 uger gik det helt i kludder. Han sov uroligt og var meget vågen om natten. Vores bud var, at han simpelthen ikke blev mæt nok af min modermælk til trods for, han hamstrer mad lige inden sengetid, så vi forsøgte med mme, men uden resultat. Han sov tungere fra 19.00/20.00-24, men så var det også sket.

Efter knap 3 uger med max 1½ times sammenghængende søvn (og en efterhånden meget desperat mor), fandt jeg et 'skema', du har givet til en anden bruger, hvor den bl.a står på en kortere eftermiddagssøvn end den Martin fik på det tidspunkt. Efter jeg havde set det 'skema', ændrede jeg Martins rytme med det samme og det gav bonus allerede ...

Annonce

... samme nat. Hurra!! :)

Nu er problemet dog, at lige så snart jeg skal udenfor døren med Martin f.eks på besøg hos andre el. lign, så går der kludder i det og han ender enten med at blive for overtræt eller med at have sovet for meget selvom jeg virkelig forsøger at holde øje med klokken. Det er jo lidt svært, fordi han ofte er mere vågen sådan on and off, når vi er afsted.

Når han bliver for overtræt, vil han ikke spise hos mig og jeg må lokke mme i ham, så jeg ved, han trods alt får lidt. Sover han for meget, er vi tilbage til, at han er vågen meget af natten og generelt sover uroligt. Har du et godt råd? For jeg er ikke typen, der lige kan holde ud at sidde resten af min barsel bag husets 4 vægge ;)

Jeg har kraftigt overvejet at starte med lidt fortyndet vælling nu her, når han fylder 3 mdr, men jeg ved, at du og min egen sp fraråder det indtil han er 4 mdr. Man bliver bare så desperat, når man i længere tid næsten ikke får søvn :S

På forhånd 1000 tak for dit svar :)

Med venlig hilsen
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene