Brev:
Rod i rytmen - 3 mdr.
12. oktober 2009
Alder:
3 mdr.
Rod i rytmen - 3 mdr.
Hej Helen,
Jeg har læst mange af dine svar til andre og de har hjulpet mig meget mht min lille Martin, men nu har jeg brug for lidt direkte hjælp :)
Han er en stor dreng (7,5kg og 67cm lang) på 12 uger. Indtil han fyldte 9 uger, sov han fra ca kl 20 om aftenen til ca 03, hvor jeg ammede ham. Derefter sov han videre til 06. Et totalt mønsterbarn ;) Da han så blev 9 uger gik det helt i kludder. Han sov uroligt og var meget vågen om natten. Vores bud var, at han simpelthen ikke blev mæt nok af min modermælk til trods for, han hamstrer mad lige inden sengetid, så vi forsøgte med mme, men uden resultat. Han sov tungere fra 19.00/20.00-24, men så var det også sket.
Efter knap 3 uger med max 1½ times sammenghængende søvn (og en efterhånden meget desperat mor), fandt jeg et 'skema', du har givet til en anden bruger, hvor den bl.a står på en kortere eftermiddagssøvn end den Martin fik på det tidspunkt. Efter jeg havde set det 'skema', ændrede jeg Martins rytme med det samme og det gav bonus allerede samme nat. Hurra!! :)
Nu er problemet dog, at lige så snart jeg skal udenfor døren med Martin f.eks på besøg hos andre el. lign, så går der kludder i det og han ender enten med at blive for overtræt eller med at have sovet for meget selvom jeg virkelig forsøger at holde øje med klokken. Det er jo lidt svært, fordi han ofte er mere vågen sådan on and off, når vi er afsted.
Når han bliver for overtræt, vil han ikke spise hos mig og jeg må lokke mme i ham, så jeg ved, han trods alt får lidt. Sover han for meget, er vi tilbage til, at han er vågen meget af natten og generelt sover uroligt. Har du et godt råd? For jeg er ikke typen, der lige kan holde ud at sidde resten af min barsel bag husets 4 vægge ;)
Jeg har kraftigt overvejet at starte med lidt fortyndet vælling nu her, når han fylder 3 mdr, men jeg ved, at du og min egen sp fraråder det indtil han er 4 mdr. Man bliver bare så desperat, når man i længere tid næsten ikke får søvn :S
På forhånd 1000 tak for dit svar :)
Med venlig hilsen
Sanne