Brev:
Meget svingende døgnmønster
25. august 2009
Alder:
2 mdr.
Meget svingende døgnmønster
Hej Helen
Tak for dine tidligere svar vedr. min søn August.
Nu presser der sig et nyt spørgsmål på. August´s rytme om dagen er meget svingende. Nogle dage sover han nærmest hele dagen, kun afbrudt at måltider, andre synes jeg bruger det meste af tiden på at få ham til at sove og når det bliver aften, har vi næsten ikk leget eller rigtig sludret, da han ikk har fået sovet ordentligt og derfor er træt.
Jeg synes ikke jeg giver hurtigt op. Jeg putter ham i barnevognen, nogle kører vi tur, andre dage ikke. Jeg går ud og giver ham sutten hvis han taber den, det kan jeg gøre rigtig mange gange og jeg kan se han er træt, for han kan næsten ikk holde øjnene åbne, men nogle dage ender det altså med at han ikk falder ordentligt i søvn eller kun "power-napper" hele dagen.
Han putter sig om aftenen mellem 20-21. Spiser en gang eller 2 i løbet af natten og vi står op ved 8-9 tiden. Er det mig der forventer for meget søvn af? Jeg tænker også jeg putter ham for tidligt ud, men han ligger nogle gange virkelig og kæmper med at holde øjnene åbne, før jeg putter ham. Jeg har også tænkt på om jeg måske ikke aktiverer ham ordentligt - måske kan han efterhånden godt klare mere aktiv leg og kontakt? Han er 2½ måned. Dette vil måske trætte ham, så han sover bedre, men vil jo heller ikke overstimulere ham.
Håber ikke det er alt for rodet.
Tak for en super brevkasse og gode svar.
Med venlig hilsen
Margit