Meget svingende døgnmønster

25. august 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Meget svingende døgnmønster

Hej Helen

Tak for dine tidligere svar vedr. min søn August.

Nu presser der sig et nyt spørgsmål på. August´s rytme om dagen er meget svingende. Nogle dage sover han nærmest hele dagen, kun afbrudt at måltider, andre synes jeg bruger det meste af tiden på at få ham til at sove og når det bliver aften, har vi næsten ikk leget eller rigtig sludret, da han ikk har fået sovet ordentligt og derfor er træt.

Jeg synes ikke jeg giver hurtigt op. Jeg putter ham i barnevognen, nogle kører vi tur, andre dage ikke. Jeg går ud og giver ham sutten hvis han taber den, det kan jeg gøre rigtig mange gange og jeg kan se han er træt, for han kan næsten ikk holde øjnene åbne, men nogle dage ender det altså med at ...

Annonce

... han ikk falder ordentligt i søvn eller kun "power-napper" hele dagen.

Han putter sig om aftenen mellem 20-21. Spiser en gang eller 2 i løbet af natten og vi står op ved 8-9 tiden. Er det mig der forventer for meget søvn af? Jeg tænker også jeg putter ham for tidligt ud, men han ligger nogle gange virkelig og kæmper med at holde øjnene åbne, før jeg putter ham. Jeg har også tænkt på om jeg måske ikke aktiverer ham ordentligt - måske kan han efterhånden godt klare mere aktiv leg og kontakt? Han er 2½ måned. Dette vil måske trætte ham, så han sover bedre, men vil jo heller ikke overstimulere ham.

Håber ikke det er alt for rodet.

Tak for en super brevkasse og gode svar.

Med venlig hilsen
Margit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.