Vågner hele tiden - 10 mdr.

12. august 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vågner hele tiden - 10 mdr.

Hej Helen

Vores datter er nu 10 måneder, og har aldrig været så god til at sove om natten, men her på det sidste er det gået fra slemt til værre.

Jeg er stoppet med at amme hende om natten. Hun bliver kun ammet en gang i døgnet inden hun skal sove. Nogen gange falder hun i søvn ved brystet, andre gange vugger jeg hende lidt, inden jeg ligger hende havlsovende i seng. Det går fint med at lægge hende, men hun sover aldrig ret længe af gangen.

Lige for tiden sover hun kun 1-3 timer ad gangen. Hun vågner og græder, og vi går ind til hende, ofte har hun rejst sig op, halvsovende. Vi prøver først at få hende til at sove videre uden at tage hende op (vi tænder for hårtørren, som har en meget søvndyssende virkening på hende) Nogen gange er det ikke nok, så tager vi hende op ...

Annonce

... og vugger hende til hun er faldet til ro, og lægger hende så tilbage halv- eller helsovende. Hun tager gerne et stræk på tre timer, men vågner derefter ca hver time. (sådan har det været den sidte måned, efter vi begyndte at trappe ned på natamningerne, før det vågnede hun kun 2-3 gange).

Det går bedre med at sove om dagen, hun sover ca tre kvarter til formiddag og ca halvanden time om eftermiddagen.

Hendes dag ser ca sådan ud:

7.30 står vi op
8-8.30: mogenmad
9.30-10: lægges til formiddags lur
ca kl. 11: lidt formiddagsmad
ca kl13: frokost
14.30: eftermiddagslur
16: eftermiddagsmad
18-18.30: aftensmad
18.39-19: bad
19: leg
19.30: børte tænder, bryst og puttes

Er der noget vi kan gøre for at få hende til at sove længere ad gangen?

Venlig hilsen
Nynne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder