Sover kun 20 min af gangen om eftermiddagen og aften-putning

20. juli 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sover kun 20 min af gangen om eftermiddagen og aften-putning

Hej Helen!

Håber du har haft en god ferie :-)

Min søn på 15 uger sover godt om natten, fra ca 21-9 med amninger og bleskift (næsten sovende) hver 3. time de sidste tre timer ligger han i sengen hos mig ellers sover han i sin egen seng ved siden af vores. så vågner han og er frisk. han er vågen et par timer og bliver så puttet i barnevognen kl 11 og sover 1 time (hvis jeg er heldig kan jeg få ham til at tage to mere hvis han ligger sammen med mig i vores seng og han ligger og småsutter). og så sover han stort set ikke resten af dagen, jeg prøver at putte ham i barnevognen og gå en lang tur men han vågner efter ca 20 min eller 5min efter jeg har stillet barnevognen.

Han er tit storsmilende når han vågner, men han bliver hurtigt pylret, meget krævende og overtræt hvilket betyder at han ikke kan falde til ro når han skal puttes for natten, og det sker tit at han skriger/brokker sig fra han bliver lagt til brystet og til han falder i søvn. nogen gange (sket tre gange) kan man være heldig at han kan falde til ro og i søvn ...

Annonce

... ved at sidde på skødet mens jeg snakker eller ser fjernsyn. det sker også tit at han ikke kan kan koncentrere om at spise, han ligger og vrider sig og drejer hovedet væk for at se hvad der sker omkring ham selvom der ikke sker noget. Jeg prøver selvfølgelig at skærme ham så godt som muligt og mørkelægger soveværelset.

Jeg har prøvet at putte på forskellige tidspunkter, jeg har prøvet at putte ham så han kun har været vågen lige så længe som hans foregående lur og prøvet at putte ham efter to timer.
Jeg gør som du foreslår, ammer lige når han vågner og fylder efter lige inden han skal sove. og så forsøger jeg at bøvse ham af så godt som muligt.
Men det virker alt sammen lige godt, det er som om han bare ikke vil gå glip af noget. Han styrter også frem udviklingsmessigt, gennemgik da han var 13uger 19uger-springet :-)

Har du nogle gode råd til hvordan jeg kan få ham til at sove lidt længere tid af gangen, få ham til at falde til ro om aftenen, og til hvordan vi kan gøre aften-putningen hyggelig og rar?

Venligst Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far