Hun er helt færdig om aftenen og bare SÅ træt

14. juni 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Hun er helt færdig om aftenen og bare SÅ træt

Kære Helen.

Lige endnu et spørgsmål:+)

Vores datter på snart 11 uger sover rigtig godt om natten. Hun bliver puttet 20.30-21 og sover til min 6 næste morgen. Til gengæld kan jeg bare ikke få hende til at sove i løbet af dagen. Jeg prøver at ligge hende i barnevognen, men der går højest en halv time så er hun vågen igen. Hvis jeg tager hende ind går der 5 min. så sover hun på min arm - så hun er træt nok.

Hun har været meget grædende i hendes unge dage :+), hvorfor hun er vant til at være meget på arm. Hun har brug for søvnen, for hvis jeg ligger mig med hende kan hun sagtens sove 3 timer. Jeg er begyndt at ligge mig med hende på maven, for jeg kan ikke holde til at gå rundt med hende og jeg får jo ikke lavet noget alligevel, så vi ligger os og så får hun da sovet. Men hvis ikke jeg ...

Annonce

... gør det, sover hun meget korte perioder på ½ time ca., men så måske flere gange om dagen.

Jeg har læst bogen godt nat og sov godt og prøver at hun falder i søvn samme sted som hun vågner op - og det har virket vildt godt om aftenen - hvor hun ligger sig til at sove med det samme! (hun har dog aldrig grædt, når vi har lagt hende om aftenen). Men det er nøjagtig som de beskriver, at hvis hun falder i søvn hos mig og jeg flytter hende, så slår hun øjnene op med den samme jeg ligger hende.

Jeg savner lidt hun får nogle længere stræk, for hun er helt færdig om aftenen og bare SÅ træt. Men hun har måske også kun sovet 2-3 timer fra ca. 8 om morgenen til hun bliver puttet.
Hvad kan jeg gøre?

Hvis jeg selv er syg, skal jeg så undgå kontakt med hende, når hun får flaske?

Kærlig hilsen
Jannie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre