Sover min søn for lidt?

25. maj 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sover min søn for lidt?

Hej Helen.

Jeg har en søn på 3 måneder som sover meget uroligt, og har svært ved at sove mere ind en halv time til 45 min af gangen om dagen, han sove godt om natten er ca oppe en til to gange lige at få flaske.

I dag er gået sådan her.

Vi vågner kl. 5.40 er så vågen til kl 7.05 der tager vi lige en lille lur til kl 8.00, så gik vi en tur kl 10.00 og han sov med det samme, han vågnet da vi kom hjem kl 10.40 var så vågen til kl 12.40 han sov i egen seng i 35 min og så vågnet han prøvet at få ham sove videre i hans seng men nej, op i mors arme så kunne han sove igen men han ligger og drejer hovedet fra side til side og græder ind imellem, han vågnet han op kl 15.00.

Han tog sig en ...

Annonce

... lille lur igen kl 16.45 til 17.20 far kommer hjem så de hygger sig sammen omkring kl 19.30 bliver han lidt ked vi prøver at give ham noget mad da han burte være sulten men han ville ikke spise, jeg går ind i soveværelset med ham det hjælper på ham, han bliver glad igen men vil ikke sove eller spise (det er sket før at han ikke har ville spise) kl 20.10 han sover i vores seng kl 21.20 han vågner og får så noget at spise og sover igen lige efter han er færdig med at spise.. så nu håber vi på en god nat :0)

Hvad kan vi gøre til at få ham til at sove længer for sig selv, og hvor meget til han ca sove om dagen.

Jeg håber at du kan finde hoved og hale i min besked.

Hilsen lille Diegos mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.