Brev:
Vil stå i sengen - ikke sove
5. maj 2004
Alder:
10 mdr.
Vil stå i sengen - ikke sove
Hej Helen
Tak for altid gode brugbare svar :-)
Min skønne søn på 10½ mdr har nu lært det med at stå op i sengen - og det er DEJLIGT synes han. Så kan man jo stå og hoppe :-)
Det har resulteret i en kamp med at få ham til at sove. Idag brugte min mand 2½ time på at lægge ham til at sove til middag og måtte efter meget gråd kapitulere og lulle ham i søvn på skødet. I går aftes tog det også lang tid, dog kun 1 time.
Vi har aldrig tidligere haft problemer med sengelægning om aftenen, men dog nogengange om dagen, mest fordi han simpelthen ikke var træt nok når vi lagde ham. Generelt har det altså været nemt og vi har gode ritualer i forbindelse med lægningen.
Hvad gør man ved dette for at lette situationen mest muligt for os alle? Knægten er jo træt og græder vel ligeså meget, fordi han er træt og jo ikke kan sove stående...
Hvordan signalerer vi tydeligt til ham at han skal sove? Skal vi putte ham normalt og gå ud af værelset og lade ham stå? Han begynder jo at græde efter et stykke tid...
Har du nogle gode fif eller må vi bare stå tiden igennem?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Iben