Ofte grædende baby

31. marts 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ofte grædende baby

Hej Helen,

Så blev det min tur til at prøve lykken her på din hjemmeside..

Jeg blev d. 5. Januar mor til en dejlig dreng, Tristan, der kom 3 uger for tidligt og nu er 12 uger. I de første 6 uger var der intet at bemærke. Han sov, spiste og pludrede. Vores sundhedsplejerske roste ham for værende meget opmærksom og en glad og tilfreds lille fyr. Men da Tristan så var ca. 6 uger begyndte han at blive meget grædende og det går mig efterhånden på, da jeg snart ikke længere ved, hvad jeg skal stille op for at trøste ham og derfor bliver jeg ked af det.

Han får mme, da jeg har diabetes og efter fødslen fik han mad af kop og flaske på børneafdelingen og derefter ammede jeg ham kun i 3 dage så ville han ikke mere, trods mange forsøg. Da han er 6 uger får han hård mave og efter forsøg med laktulose, uden effekt får han nu Movicol 2 gange dagligt og dette fungerer upåklagelige. Pga. Movicolen har han meget luft i maven især om aftenen og da jeg troede det måske kunne være derfor han er utilfreds er jeg begyndt at give ham Mylicon dråber før hvert måltid, undtagen om natten, dette hjælper på luften, men ikke på gråden.

Vores dag forløber således:
kl. 6-6,30 står vi op og Tristan pudsles, får mad og vi leger sammen på legetæppet. Her er han meget glad og smiler/griner og "snakker".
kl. 7,30 Begynder han at pylre og jeg lægger ham i barnevognen og går tur, hvorefter han sover mellem 3-4 timer udenfor.
kl,11 Vågner, pudsles og får mad. De fleste dage er han glad og vi leger og hygger på tæppet.
Kl. 13 Er træt og kommer igen i barnevogn og sover her mellem 1-3 timer (afhængig af hvor lang den første lur var).
Kl.15.00 Vågner pudsles, spiser og nogle gange hygger vi, men det er ofte her han begynder at blive ...

Annonce

... smågrædende.
Kl. 17,30 Sover på mors eller fars arm en time tid og græder derefter hele aftenen indtil han falder i søvn og kommer i seng ca. kl.20, hvor han sover fint og vågner 1-2 gange om natten og får mad, og uden problemer falder i søvn igen, han græder aldrig om natten!

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør galt, jeg lytter til ham og putter ham når han er træt, giver ham mad når han er sulten og skifter ham når det er nødvendigt og leger med ham når han er klar på det.

Vi har prøvet at skærme ham fra tv og radio så disse ikke er tændt når han er vågen (på nær om aftenen efter maden), vi har været til kiropraktor med ham og fået løsnet op for spændinger i nakken, jeg har hjulpet ham af med den hårde mave, og nu luft i maven, så hvad dælen kan det snart være? Det er efterhånden 6 uger det har stået på, så noget må der jo være galt.

Vores sundhedsplejerske var her i sidste uge og Tristan får stadig meget ros. Han vejer 7200 g og måler 64 cm, hun siger han trives i bedste velgående og er en glad og opmærksom dreng, der ofte klukker af grin :-) Han holder øjenkontakten og følger os med øjnene når vi går rundt herhjemme. Intet at bemærke. Vi følger hende råd om at skærme ham, forsøge med bad om aftenen for at få ham til at falde til ro, Mylicon dråber osv.

Det eneste tidspunkt han ikke græder om aftene er når han ligger på sin pudsleplads, her er han et stort smil ;-)
Vi går nogle gange rundt med ham, hvor han ligger på maven på vores arm, når han græder, men det hjælper ikke anderledes end som hvis vi sidder med ham i sofaen eller andet.

Har du et godt råd/ forslag til hvad hulan vi stiller op?
Det betyder ikke noget om vi er ude eller hjemme, han græder stadig.

Venlig hilsen en snart frustreret mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte