Brev:
Ofte grædende baby
31. marts 2009
Alder:
3 mdr.
Ofte grædende baby
Hej Helen,
Så blev det min tur til at prøve lykken her på din hjemmeside..
Jeg blev d. 5. Januar mor til en dejlig dreng, Tristan, der kom 3 uger for tidligt og nu er 12 uger. I de første 6 uger var der intet at bemærke. Han sov, spiste og pludrede. Vores sundhedsplejerske roste ham for værende meget opmærksom og en glad og tilfreds lille fyr. Men da Tristan så var ca. 6 uger begyndte han at blive meget grædende og det går mig efterhånden på, da jeg snart ikke længere ved, hvad jeg skal stille op for at trøste ham og derfor bliver jeg ked af det.
Han får mme, da jeg har diabetes og efter fødslen fik han mad af kop og flaske på børneafdelingen og derefter ammede jeg ham kun i 3 dage så ville han ikke mere, trods mange forsøg. Da han er 6 uger får han hård mave og efter forsøg med laktulose, uden effekt får han nu Movicol 2 gange dagligt og dette fungerer upåklagelige. Pga. Movicolen har han meget luft i maven især om aftenen og da jeg troede det måske kunne være derfor han er utilfreds er jeg begyndt at give ham Mylicon dråber før hvert måltid, undtagen om natten, dette hjælper på luften, men ikke på gråden.
Vores dag forløber således:
kl. 6-6,30 står vi op og Tristan pudsles, får mad og vi leger sammen på legetæppet. Her er han meget glad og smiler/griner og "snakker".
kl. 7,30 Begynder han at pylre og jeg lægger ham i barnevognen og går tur, hvorefter han sover mellem 3-4 timer udenfor.
kl,11 Vågner, pudsles og får mad. De fleste dage er han glad og vi leger og hygger på tæppet.
Kl. 13 Er træt og kommer igen i barnevogn og sover her mellem 1-3 timer (afhængig af hvor lang den første lur var).
Kl.15.00 Vågner pudsles, spiser og nogle gange hygger vi, men det er ofte her han begynder at blive smågrædende.
Kl. 17,30 Sover på mors eller fars arm en time tid og græder derefter hele aftenen indtil han falder i søvn og kommer i seng ca. kl.20, hvor han sover fint og vågner 1-2 gange om natten og får mad, og uden problemer falder i søvn igen, han græder aldrig om natten!
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør galt, jeg lytter til ham og putter ham når han er træt, giver ham mad når han er sulten og skifter ham når det er nødvendigt og leger med ham når han er klar på det.
Vi har prøvet at skærme ham fra tv og radio så disse ikke er tændt når han er vågen (på nær om aftenen efter maden), vi har været til kiropraktor med ham og fået løsnet op for spændinger i nakken, jeg har hjulpet ham af med den hårde mave, og nu luft i maven, så hvad dælen kan det snart være? Det er efterhånden 6 uger det har stået på, så noget må der jo være galt.
Vores sundhedsplejerske var her i sidste uge og Tristan får stadig meget ros. Han vejer 7200 g og måler 64 cm, hun siger han trives i bedste velgående og er en glad og opmærksom dreng, der ofte klukker af grin :-) Han holder øjenkontakten og følger os med øjnene når vi går rundt herhjemme. Intet at bemærke. Vi følger hende råd om at skærme ham, forsøge med bad om aftenen for at få ham til at falde til ro, Mylicon dråber osv.
Det eneste tidspunkt han ikke græder om aftene er når han ligger på sin pudsleplads, her er han et stort smil ;-)
Vi går nogle gange rundt med ham, hvor han ligger på maven på vores arm, når han græder, men det hjælper ikke anderledes end som hvis vi sidder med ham i sofaen eller andet.
Har du et godt råd/ forslag til hvad hulan vi stiller op?
Det betyder ikke noget om vi er ude eller hjemme, han græder stadig.
Venlig hilsen en snart frustreret mor.