Brev:
Spoleret nattesøvn
26. marts 2009
Alder:
22 mdr.
Spoleret nattesøvn
Hej Helen.
Jeg skrev til dig for kort tid siden om mareridt. Vi har efterfølgende oplevet flere nætter, hvor vores datter vågner op og græder utrøsteligt - dog knap så slemt som den nat jeg skrev til dog om sidst.
Jeg må dog lige høre dig, om det er normalt, at børn i min datters alder kan være SÅ kede af det om natten - og vågne flere gange og græde voldsomt for så at være normal om dagen. Hun har altid sovet uroligt, men det er så opslidende, at hun nu er begyndt på at være så utrøstelig stort set hver nat. Det starter med, at hun ikke vil sove - dvs. hun vil gerne iseng når man spørger hende, men når man har børstet tænder og hun skal til at sove så starter gråden. Det virker ikke som om hun er mørkeræd.
Vi har nøjagtig samme soveritual som vi altid har haft, og det har hun været glad for. Vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er hun er ked af. Den sidste uges tid er det endt med, at vi begge er blevet nødt til at gå iseng samtidig med hende og have hende i vores seng, for at få hende til at falde til ro - hvilket ikke engang hjælper før meget sent. DVS hun pt først falder i søvn ved 22-22.30tiden efter timers kamp.
Dette er ikke holdbart for os. også fordi vi er nødt til at bruge vores aftener på arbejde og ja, hinanden. Vi har derfor brug for nogle råd - og ja, hvorfor mon hun nu pludselig er så ulykkelig for at sove.
Desuden er hun blevet meget mere "umulig" det sidste stykke tid - hun kan begynde at græde hvis bare jeg siger, at hun skal have trøje på og hun ikke vil - der skal næsten intet til, så tipper bægeret over......puha.
Det skal dog siges, at hun lige har haft forskellige virus i den sidste måneds tid, så måske er det rester af sygdommen, der spiller et pus??
Kærlig hilsen
fra de frustrerede forældre