Brev:
Søvn og fast rutine
3. januar 2009
Alder:
4 mdr.
Søvn og fast rutine
Hej
Vi har en pige hvor jeg kæmper lidt med at få en rutine med søvn på plads, som er det med de 3 lure, men det vil ikke rigtig lykkes.
En typisk dag er
Vågner omkring kl. 06.30 - her kommer storebror op på ca. 2 år.
Så er hun glad og får mad i ca. 30 min, så begynder hun at være utilfreds og ikke rigtig ville noget.
Hun bliver derfor lagt omkring kl. 7.30-8 og her falder hun gerne i søvn før hun er kommet ud i barnevognen.
Så tager hun kun mellem 30 og 45 min.
Derefter er der mad m.m. igen og vi har prøvet at holde hende i gang i alt fra 3 og 4 timer så hun kan få en middagslur.
Men her tager hun ikke en længere lur end maks. 1 time også er hun klar igen.
Får igen mad m.m.
Om eftermiddagen kommer storebror hjem og det er lidt mere støjende.
Men hun får gerne her en lur og igen på maks. 30-45 min.
Hun går derefter ud efter bad melllem 19 og 20 og vågner kun når hun er sulten. Får mad ca. 2-3 gange
Er der noget vi kan lave om, så hun kan få en længere middagslur eller ?
Hendes storebror har aldrig været god til at sove længe og sover i dag mellem 40-50 min. i dagplejen. Men sover så også næsten 12 timer om natten.
Venlig hilsen
Sophia