Brev:
Vil ikke sove, når det er aften
15. december 2008
Alder:
2 mdr.
Vil ikke sove, når det er aften
Kære Helen
Først og fremmest 1000 tak for de gode råd for nogen til siden vedr. amning - der var en masse problemer, men takket være de gode råd fra dig, kom der gang i amningen da Maya var 3 uger, og nu kører det bare :o).
Nu er hun knap 3 mdr. og trives fint. Hun sover godt om dagen og om natten (fra 23 - 5 og igen fra ca 6 - 8). Hun tager gerne en lang lur om formiddagen på 3 - 4 timer. Tit er det fra kl. 12 - 16. Herefter går det dog helt galt. Hun er træt igen ved 18 tiden, og falder også somme tider i søvn, men vågner typisk efter bare 20 - 30 minutter. Hun er stadig meget træt, men kan ligesom ikke falde til ro. Øjnene svømmer rundt i hovedet på hende, men det er som om hun kæmper for at holde sig vågen. Hvis jeg lægger hende i sengen, skriger hun - hvis jeg går rundt med hende, skriger hun - der er faktisk ikke rigtigt noget der hjælper.
Jeg har selvfølgelig udelukket at det er sult eller noget i bleen. Nogle gange hjælper det at lægge hende til brystet, andre gange skrïger hun bare endnu mere, hvis hun ikke vil ammes...
Det er så frustrerende, fordi jeg kan se hun er træt, men hun kan bare ikke falde til ro. Det bliver værre og værre, hun skriger og skriger, indtil ca kl. 23, hvor hun er så udmattet at hun falder i søvn. det er SÅ synd for hende, og jeg ved ikke mine levende råd...
Med venlig hilsen
Luise