Brev:
Total hysteri når min søn skal sove
19. november 2008
Alder:
22 mdr.
Total hysteri når min søn skal sove
Hej Helen
Min søn er nu 1 år og 10 måneder gammel. Og ligenu har vi problemer med når han skal sove, og om natten med at han vågner og er fuldstændig hysterisk.
Han har ikke mellemørebetændelse og de dræn han har siddende i er ikke stoppede og lægen sagde at alt så fint ud på den front. Så ingen problemer der.
Det der er problemet er, at vi skal sidde 1½ time hos ham hver aften ind til han er faldet i søvn, og hvis hans far eller jeg er lidt uheldige at gulvet knirker, så vågner han og begynder at græde hysterisk, om at vi ikke må gå. Det har det sidste år ikke været noget problem at få ham til at falde i søvn.
Og lige nu er jeg er temmelig træt af at skulle bruge hele min aften på at putte ham.
Endnu et problem har så været, at han vågner om natten. Så vil han have mad, eller vand og han har fået aftensmad og lige pt. tilbyder vi ham noget at spise inden at han skal i seng for at undgå han vågner om natten.
Når han så får sin vilje, så vil han ikke have maden. Han vil ikke ligge inde i vores seng, men han vil ikke være i sin egen seng. OP OP OP. Siger han. Og enten skal far gå eller jeg gå. Den ene part må ikke være der. Han er fuldstændig hysterisk og slet ikke til at komme i kontakt med nogle gange, pga. hysteriet.
Sådan kan vi så også bruge 1½ time af vores nattesøvn på det. De sidste to dage er vi begyndt at være lidt mere hårde, ved at han får tilbudt vand og vil han ikke have det, så får han at vide han skal sove. I nat var det så lidt ping pong frem og tilbage. Han ville ikke sove i sin egen seng, kom ind til os, ville ikke sove der, kom ind til sig selv, blev endnu mere hysterisk og til sidst kom han ind til os, hvor han så lagde sig til at sove.
Lige nu er min søn meget fokuseret på at han skal alting selv vil selv, og jeg er træt af at blive drevet rundt i manegen af ham, med at han skal have sin vilje, især om natten. Vi kan næsten stille uret efter ham om natten, for det er altid samme tidspunkt han vågner.
Hvad er det lige der sker med ham? Han kan ikke gøres tilfreds åbenbart og ingenting passer herren.
Jeg er gravid i 7. måned, så det varer ikke så længe inden der kommer en til, og så vil jeg gerne kunne undgå hele det her cirkus.
Hilsen
Tanja